Companii responsabile față de mediu și oameni

Glovo, Uny și Kaufland introduc 20 de vehicule electrice și stații de încărcare pentru livratorii din Constanța

Glovo, platforma multi-categorie care oferă acces la o varietate mare de produse, extinde în Constanța proiectul Next Generation Sustainable Electric-Vehicle Ecosystem for Delivery, în parteneriat cu Uny (fost E-Mobility Rentals) și Kaufland România. Demersul, finanțat cu sprijinul EIT Urban Mobility, o inițiativă a Institutului European pentru Inovație, organism al Uniunii Europene, este dedicat livratorilor și are ca obiectiv dezvoltarea unei rețele integrate de stații pentru încărcare și schimb rapid al bateriilor, susținând astfel electrificarea flotelor urbane, în special în segmentul livrărilor last-mile.

În contextul unei colaborări pe termen lung, prin această inițiativă, Glovo si Uny vizează reducerea emisiilor de carbon, diminuarea poluării fonice, îmbunătățirea siguranței rutiere prin standardizarea echipamentelor, precum și creșterea eficienței operaționale a livrărilor urbane.

După lansarea din Timișoara și București, proiectul NG SEED continuă la Constanța, unde au fost puse la dispoziția livratorilor 20 de vehicule cu emisii zero și 4 stații de încărcare și schimb rapid al bateriilor, o parte dintre acestea instalate în parcările magazinelor Kaufland România.

Peste 20 de livratori au participat la evenimentul organizat în Constanța, aceștia beneficiind de un program practic de instruire privind utilizarea vehiculelor electrice și a infrastructurii asociate.

„Ne reafirmăm angajamentul pentru o mobilitate urbană sustenabilă și continuăm să sprijinim dezvoltarea unei infrastructuri moderne pentru vehicule electrice, contribuind în același timp la creșterea siguranței rutiere. Inițiativa lansată la Constanța face parte dintr-un plan mai amplu, cu obiectivul de a deveni un exemplu de bune practici pentru livrări urbane eficiente și cu impact minim asupra mediului.”, a declarat Zoe Giardino, Manager Impact & Sustenabilitate, Global HQ, Glovo.

„Cu fiecare proiect implementat alături de partenerii noștri, Glovo și Kaufland, transpunem inovația de ultimă oră direct pe străzile orașelor din România. Infrastructura noastră le oferă livratorilor acces rapid la vehicule electrice și stații inteligente de schimb al bateriilor, așa că livrările devin mai eficiente și mai prietenoase cu mediul. Faptul că reușim să reducem emisiile de carbon și costurile și, în același timp, să ajutăm comunitatea să respire un aer mai curat ne motivează să continuăm să creștem acest model de infrastructură verde.”, a declarat Eduard Anghel, Head of Innovation and Vision, Uny.

La nivel de grup, ne-am propus ca până în 2050 să atingem obiectivul de zero emisii operaționale de gaze cu efect de seră de-a lungul întregului lanț de aprovizionare. Acest lucru înseamnă că nu ne preocupă doar propriile emisii, ci întreg lanțul de aprovizionare: de la agricultură la producție și transport, până la utilizarea responsabilă a resurselor. Ne bucurăm că putem susține un proiect care se aliniază obiectivelor noastre de sustenabilitate.” a declarat Valer Hancaș, Director Comunicare și Corporate Affairs Kaufland România.

Peste 400 de tone de CO2 evitate în ultimii 2 ani și economii de aproape 1 milion RON

După un proiect pilot lansat în 2023 menit să încurajeze serviciile de livrare eco-friendly, pornit inițial cu 24 de vehicule, flota de vehicule electrice Uny utilizată de curierii care folosesc platforma Glovo a ajuns în prezent la 109 de unități, dintre care 35 de e-cars și 74 de e-mopede. Doar prin proiectul NG SEED sunt disponibile 20 de vehicule electrice (autoturisme și scutere) în București, 20 de autoturisme electrice în Timișoara, alături de cele 20 de scutere electrice din Constanța.

Până în prezent, rezultatele acestui parteneriat sunt următoarele:

  • 41.528 swap-uri de baterie realizate, echivalentul a 1.868.760 km parcurși fără emisii în zone urbane;
  • 112.125 litri de combustibil fosil economisiți, echivalentul unei reduceri majore a dependenței de surse de energie poluante;
  • 430 tone de CO₂ evitate, contribuind activ la reducerea amprentei de carbon în orașe;
  • Peste 830.000 RON economisiți, datorită eficienței energetice a vehiculelor electrice comparativ cu cele convenționale.

Despre Glovo

Glovo este o platformă tech de top care conectează utilizatorii cu companii și curieri, oferind servicii la cerere de la restaurante locale, băcănii și supermarketuri, precum și de la diverse magazine specializate. Lider în domeniul Quick Commerce – noua generație de comerț electronic – Glovo își propune să construiască cel mai mare marketplace online, oferind tuturor acces, în doar câteva minute, la orice au nevoie în orașul lor. Fondată în 2015 la Barcelona, compania operează în prezent în 23 de țări din Europa, Asia Centrală și Africa.  Mai multe informații despre Glovo sunt disponibile aici: https://about.glovoapp.com/

Despre Uny

Uny, fostul E-Mobility Rentals, este un pionier al mobilității urbane sustenabile din Europa, care transformă logistica și modul în care se fac livrările. Cu un ecosistem complet care include o flotă diversificată de vehicule electrice, baterii universale interschimbabile, stații de schimb al bateriilor cu back-up de energie solară și servicii de mentenanță și asigurări, Uny oferă companiilor și municipalităților o soluție integrată și scalabilă pentru ca aceștia să-și poată atinge rapid obiectivele ESG.

Despre Kaufland România

Kaufland se numără printre cele mai mari companii de retail din Europa, cu peste 1.600 de magazine în 8 țări, peste 157.000 de angajați și o rețea de 193 de magazine în România. În 2024, Kaufland România a primit pentru a șasea oară certificarea Best Buy Award, care atestă că este lanțul de magazine cu cel mai bun raport calitate – preț de pe piața locală. Kaufland deține și distincția Customers’ Friend pentru compania cu cele mai bune servicii pentru clienți, acordată de Institutul internațional ICERTIAS, în urma unei analize de piață. Obiectivul Kaufland este să aplice cele mai inovatoare tehnologii în domeniul retail, astfel încât clienții să se bucure de produse proaspete, la cel mai bun raport calitate-preț, prin promovarea sustenabilității și a produselor locale.

Despre EIT Urban Mobility

EIT Urban Mobility, o inițiativă a Institutului European pentru Inovație și Tehnologie (EIT), un organism al Uniunii Europene, își propune să accelereze soluțiile și tranziția către un sistem de transport centrat pe utilizator, integrat și cu adevărat multimodal. Fiind comunitatea europeană de inovație lider pentru mobilitatea urbană, EIT Urban Mobility lucrează pentru a evita fragmentarea prin facilitarea colaborării între orașe, industrie, mediul academic, cercetare și inovație pentru a rezolva cele mai presante provocări ale mobilității urbane.

Share this article
Prev Post

Cum ar fi putut salva spațiile verzi urbane 1,16 milioane de vieți în două decenii

Next Post

Căldura extremă devastează Japonia: 17 recorduri de temperatură doborâte într-o singură zi

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Read next