Sistemul actual de etichetare a articolelor de îmbrăcăminte este depășit și neprietenos, consideră producătorii vestimentari, în condițiile în care, pe lângă informațiile și instrucțiunile prevăzute de lege, brandurile și-ar putea promova și alte informații specifice.
Cea mai simplă soluție este de a înlocui etichetele clasice cu scris înghesuit cu un cod QR imprimat pe o etichetă mică. Un consumator ar putea scana acel cod pentru a obține informațiile obișnuite, dar și instrucțiuni de reciclare, informații despre lanțul de aprovizionare, retragerea produselor, practicile de sustenabilitate ale producătorului și multe altele. Mai mult, pagina de destinație ar putea fi actualizată în timp real cu noi informații despre produsul respectiv. Apoi, astfel de etichete digitale ar fi și mai greu de falsificat.
„Trecerea la etichete digitale pentru îmbrăcăminte ar permite producătorilor să facă etichetele mult mai mici – și, prin urmare, (…) mai puțin enervante”, spune Jason Berns, directorul departamentului de inovație în producție la Ralph Lauren, citat de publicația Axios.
Ralph Lauren a început deja să folosească etichetele digitale oferind mult mai multe informații consumatorilor. Compania are în prezent pe piață nu mai puțin de 220 de milioane de articole cu coduri QR. Aceste articole de îmbrăcăminte au atașate și etichete standard, pentru a respecta reglementările în vigoare. Jason Berns a declarant pentru Axios că rezultatele sunt „uimitoare”: paginile web legate de codurile QR înregistrează, de pildă, un trafic intens în zilele de week-end și se dublează sau chiar triplează cu ocazia sărbătorilor, atunci când oamenii primesc cadouri. „Avem o medie de 13.000 de scanări pe zi, ceea ce înseamnă ceva.” spune Berns.