Peste 260.000 de euro din acestă sumă au fost deja alocați pentru achiziționarea celui mai mare echipament de colectare separată a deșeurilor din România, amplasat la magazinul Kaufland Barbu Văcărescu, din București.
Noul echipament de colectare separată dispune de șase guri de colectare și o capacitate de stocare temporară de 60.000 de ambalaje din PET, aluminiu și sticlă – o capacitate de trei ori mai mare, comparativ cu echipamentele existente. Planurile companiei prevăd instalarea unui container similar și la magazinul Kaufland Apărătorii Patriei.
În perioada următoare, Kaufland își propune să echipeze minimum 35 de magazine cu noi automate, prevăzute cu patru guri de colectare și o capacitate de stocare de 40.000 de ambalaje. Totodată, compania plănuiește să dubleze capacitatea de colectare și stocare a deșeurilor pentru cel puțin alte 35 de magazine.
Încă din anul 2021, clienții pot recicla în oricare unitate Kaufland din țară, contribuția lor fiind recompensată prin discount-uri la cumpărături. Pentru fiecare cinci ambalaje din PET, sticlă sau doze de aluminiu depuse la automatele din parcarea sau incinta magazinului, aceștia primesc un cupon de 10% reducere pentru categoria de produse menționată în revista săptămânală.
Datorită acestui sistem, de la începutul anului 2023, prin automatele din parcările magazinelor Kaufland România, au fost colectate peste 10.000.000 de deșeuri, de către 1.250.000 de clienți.
Investiția Kaufland se aliniază angajamentului companiei de a oferi soluții de colectare și reciclare ușor accesibile clienților săi.
În prezent, Kaufland este sigurul retailer din România cu o rețea națională de automate pentru colectarea separată, pregătit pentru implementarea Sistemului de Garanție-Returnare.
Pentru a încuraja și a susține comportamentul consumatorilor de a proteja mediul, Kaufland a extins încă din 2022 infrastructura de colectare în vederea reciclării a produselor de îngrijire personală și a locuinței (plasticul de tip PET, HDPE și LDPE) în toate magazinele din România și din Republica Moldova.
Obiectivul companiei este de a deveni cea mai accesibilă și comodă destinație pentru colectarea ambalajelor și de a recompensa comportamentul responsabil. Astfel, la fiecare trei recipiente ale produselor de îngrijire personală și de locuință aduse la instalația sub formă de broscuță din magazine, clienții pot primi câte un cupon cu reduceri de 35% la produsele aflate în campania lunii respective.