Lidl România continuă să sprijine persoanele vulnerabile din toată țara și organizează în 182 de magazine o nouă colectă de alimente, în parteneriat cu Federația Băncilor pentru Alimente din România. Astfel, în perioada 11 aprilie – 1 mai, clienții sunt invitați să doneze produse alimentare neperisabile în cutiile special amenajate la ieșirile din magazin. Alimentele donate vor fi distribuite prin intermediul Băncilor Regionale pentru Alimente din București, Cluj-Napoca, Roman, Brașov, Oradea, Timișoara, Constanța, Craiova și Galați către beneficiarii aflați în grija ONG-urilor partenere ale rețelei. Bătrânii, copiii și adulții în prag de sărăcie sau persoanele cu dizabilități se numără printre categoriile defavorizate care se vor bucura de sprijin prin intermediul acestei inițiative.
În ultimii 4 ani, Lidl România i-a implicat activ pe clienții săi în combaterea risipei alimentare, dar și în acțiuni de sprijinire a persoanelor defavorizate, organizând periodic colecte de alimente în magazinele sale.
În cadrul unui raport publicat de Organizația Națiunilor Unite (ONU), se estimează că, în fiecare an, românii aruncă la gunoi aproximativ 1,35 milioane de tone de hrană, adică aproximativ 70 de kilograme de alimente pe cap de locuitor. În același timp, conform unui studiu efectuat de Food Waste Combat, 5 milioane de români sunt în pragul sărăciei, iar 66% din familiile din mediul rural nu își pot asigura hrana zilnică. Pentru a contribui activ la reducerea risipei alimentare și la combaterea sărăciei din țară, Lidl România s-a alăturat misiunii Băncilor pentru Alimente încă din 2016, de la fondarea primei astfel de organizații, în București. De atunci, compania a investit peste 4.780.000 lei în dezvoltarea rețelei de Bănci pentru Alimente din România și a donat către aceasta peste 550 de tone de produse alimentare.