Peste 300 de fructe și legume ambalate, comercializate de Marks & Spencer în magazinele sale alimentare din Marea Britanie, nu mai sunt marcate pe etichete cu mențiunea „a se consuma de preferință înainte de…” Va exista totuși o cheie de control a calității sub forma unui cod de bare verificat constant de lucrătorii comerciali.
Măsura de a elimina acestă mențiune de pe 85% din oferta de astfel de produse are ca obiectiv combaterea risipei alimentare, informează M&S într-un comunicat de presă.
Potrivit organizației britanice de mediu WRAP, aproape 7 milioane tone de alimente sunt aruncate în fiecare an de britanici, iar cel mai recent sondaj Family Matters Index, realizat de M&S, relevă că 72% din familiile britanice fac deja pași pentru a reduce risipa în gospodăriile lor.
Ca parte a strategiei sale de sustenabilitate, Plan A, Marks & Spencer s-a angajat să reducă la jumătate risipa alimentară până în 2030, propunându-și totodată ca 100% din surplusul său alimentar să fie redistribuit până în 2025. Astfel, prin parteneriatul cu aplicația Neighbourly, M&S contribuie încă din 2015 la redistribuirea surplusului de alimente, prin donarea a peste 44 milioane de mese către organizații de caritate din comunitățile locale. O altă inițiativă M&S este crearea și comercializarea pâinii congelate cu usturoi din produse de panificație nevândute în peste 200 de magazine.
Potrivit unei informări Infocons, Comisia Europeană estimează că până la 10% din cele 88 de milioane de tone de deșeuri alimentare generate anual în UE sunt corelate cu marcarea datei de expirare a produselor alimentare.