Companii responsabile față de mediu și oameni

Nestlé apelează la sateliți pentru a monitoriza proiectele sale de regenerare a pădurilor

Compania globală de produse alimentare și băuturi Nestlé a anunțat că va folosi noii sateliți Pléiades Neo de la Airbus pentru monitorizarea eforturilor sale de reîmpădurire, imaginile de foarte înaltă rezoluție ale sateliților fiind folosite pentru a ajuta compania să se asigure de evoluția bună a arborilor plantați.

Nestlé a anunțat adoptarea unei strategii „pozitive pentru păduri” în 2021, cu scopul de a reface și totodată urmări dezvoltarea pădurilor. Pe lângă faptul că sprijină eforturile de sustenabilitate ale companiei în domenii precum promovarea mijloacelor de trai durabile și a drepturilor omului, strategia face parte din angajamentul Nestlé de a obține zero emisii nete de gaze cu efect de seră (GES) până în 2050. Nestlé s-a angajat să refacă și să cultive 200 de milioane de copaci în zonele sale de aprovizionare până în 2030.

Nestlé a utilizat datele furnizate de serviciul de sateliți Starling pentru a monitoriza defrișările din lanțul său de aprovizionare cu ulei de palmier, celuloză și hârtie și cacao. Odată cu noul anunț, compania va aplica o abordare similară inițiativelor sale de regenerare a pădurilor.

„(…) Plantarea arborilor în apropierea locațiilor noastre de aprovizionare este o parte esențială a foii noastre de parcurs privind clima, alături de decarbonizarea operațiunilor și a lanțului nostru de aprovizionare. Prin Programul nostru global de împădurire, ne propunem să plantăm și să creștem 200 de milioane de arbori (…) până în 2030. Obiectivul nostru este de a elimina 2 milioane de tone de echivalent CO2 prin aceste proiecte.” a spus Magdi Batato, vicepreședinte executiv și director de operațiuni al Nestlé.

Proiectul pilot va fi aplicat în cadrul proiectului de reîmpădurire al Nestlé din sudul Thailandei, demarat anul trecut, sateliții Pléiades Neo monitorizând peste 150.000 de puieți plantați în zona de proveniență a cafelei. Compania a precizat că, pe baza experienței acumulate, va analiza dacă va extinde această abordare și în alte locații.

Sursa foto: Nestlé

Share this article
Prev Post

O treime dintre români se declară îngrijorați de schimbările climatice, iar 85% nu văd viitorul mediului de business fără o economie circulară

Next Post

Comisia pentru afaceri juridice a PE a ajuns la un consens privind noile reguli, mai stricte, care integrează drepturile omului și impactul asupra mediului în guvernanța companiilor

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Read next