Nike, cel mai mare brand de îmbrăcăminte sportivă din lume, a făcut recent un pas uriaș în direcția protejării animalelor, angajându-se să folosească pentru gama sa de produse lână certificată conform standardului Responsible Wool Standard (RWS).
Decizia Nike vine în urma unei campanii susținute a organizației Four Paws care militeaază de ani buni pentru stoparea practicilor brutale care presupun tăierea unor porțiuni semnificative de piele de la miei cu vârste cuprinse între două și zece săptămâni, fără a oferi o ameliorare adecvată a durerii. Metoda este practicată doar în Australia, cel mai mare furnizor de lână Merino din lume. Acest lucru provoacă frică, stres și dureri atroce preungite, spune grupul pentru drepturile animalelor.
„Felicităm Nike pentru acest angajament important, care va aduce beneficii pentru milioane de miei (…) Această victorie a fost posibilă doar cu ajutorul zecilor de mii de susținători care luptă alături de Four Paws pentru binele animalelor (…)”, a declarat Rebecca Picallo Gil, șefa campaniei pentru lână la Four Paws.
Peste 350 de mărci din întreaga lume au luat deja atitudine împotriva mutilării animalelor, iar peste 70 de firme au semnat o scrisoare deschisă adresată industriei lânii din Australia, cerând încetarea mutilării mieilor. Odată cu intrarea Nike în rândul mărcilor responsabile, se așteaptă ca aceasta să aibă un impact semnificativ asupra industriei și să inspire alte schimbări pozitive.
Lâna Merino este preferată în îmbrăcămintea sportivă datorită proprietăților sale benefice, cum ar fi respirabilitatea și controlul mirosurilor, după cum se subliniază într-un raport realizat de Four Paws.
Accesează comunicatul Four Paws
Sursa foto: Four Paws