McCann Worldgroup și UM România au lansat recent studiul „The Truth About New Europe 2023” – un studiu pan-european orientat spre viitor, care prezintă așteptările pe care Europa de astăzi le are pentru liderii de mâine.
Studiul a fost întreprins pe baza unui eșantion de 12.000 de cetățeni europeni și a unor interviuri aprofundate cu peste 60 de experți, dintr-o gamă largă de industrii, companii și instituții, inclusiv CEO, CMO, futuriști, jurnaliști și academicieni.
Potrivit rezultatelor, există un nivel din ce în ce mai mare de incertitudine în regiune și sentimente amestecate cu privire la potențialul Europei de a fi un lider global. Aproximativ 1 din 2 cetățeni europeni este îngrijorat în prezent de siguranța traiului de zi cu zi și un procent de 54% crede că Epoca de Aur a Europei a trecut.
În concordanță cu media europeană, 50% dintre români își fac griji că nu vor putea oferi suficientă hrană familiei. La o scară mai mare, cel mai mare procent de creștere din 2018, în privința a ceea ce îi îngrijorează pe români, s-a înregistrat ca fiind frica de schimbări climatice; procent care aproape s-a dublat, ajungând în top 3 griji ale românilor.
Mai mult decât omologii lor europeni, românii atribuie brandurilor mai multă responsabilitate decât lor înșiși. 92% dintre români cred că liderii de business ar trebui să fie la fel de responsabili în fața publicului precum liderii politici. De asemenea, 83% dintre români se așteaptă de la companii să coopereze mai mult pentru a rezolva problemele în mod eficient, decât să concureze pentru a crește productivitatea și inovația. Și nicăieri această așteptare nu este mai evidentă decât în rolul brandurilor de a proteja planeta. Mai mult decât în orice altă țară europeană, românii consideră că cea mai mare responsabilitate în inversarea schimbărilor climatice o au brandurile, mult mai mult decât guvernele și „oamenii obișnuiți” (52%, față de o medie europeană de 43%).
„O tremie dintre români se declară îngrijorați de schimbările climatice, în linie cu media europeană, iar 85% nu văd viitorul mediului de business fără o economie circulară. Cu toate acestea, se așteaptă ca schimbarea să vină din partea brandurilor, asupra cărora pun cea mai mare responsabilitate. Dacă europenii își doresc mai multă ghidare în ceea ce privește sfaturile pentru o viață sustenabilă, pe care o consideră cel mai important domeniu pentru ei, în România, aceasta ocupă abia locul 8. Românii își doresc în cea mai mare măsură îndrumări în gestionarea finanțelor (41%). Dincolo de sfaturi, acțiunile concrete devin o reală oportunitate pentru branduri ca să își dovedească valoarea adăugată pe care o aduc consumatorilor.” spune Andrei Florian, Culture & Insight Manager, McCann Worldgroup Romania
Mai multe detalii despre rezultatele studiului European
McCann Worldgroup România are în portofoliu numeroase branduri internaționale pentru care dezvoltă campanii la nivel regional sau global (Beko, Mastercard, Microsoft, Ikea, Schar, Raiffeisen, Coca Cola), unele din cele mai mari branduri internaționale cu prezență în România (Vodafone, KFC, Lidl, BAT, L’Oreal, Nestle, Tuborg) și branduri românești de tradiție (Dedeman, Arctic, Rom, Albalact, Dorna, Kober).
UM România, divizie a rețelei internaționale IPG Mediabrands, este una dintre cele mai mari agenții de media din România, fiind cea mai titrată agenție din regiune, cu premii la festivalurile Cannes, Effie, Festival of Media și Eurobest. În România, clienţii agenţiei acoperă cele mai importante categorii; printre aceştia se numără: Dedeman, KFC, Kaufland, Fiterman Pharma, Kober, Alpha Bank, Kandia Dulce.