Peste 50% dintre consumatorii români au folosit până în prezent Sistemul de Garanție-Returnare (SGR). Dintre aceștia, 25% returnează constant ambalajele SGR la punctele de returnare, iar 58% au returnat ambalaje SGR de cel puțin 3 ori.
Studiul, realizat de Kantar, mai arată că peste 38% dintre persoanele care nu au participat încă la Sistemul de Garanție – Returnare intenționează să facă acest lucru în viitorul apropiat.
Studiul a fost realizat în luna martie 2024, pe un eșantion de 600 de persoane la nivel național, cu vârste între 18-64 de ani.
Respondenții, mai arată studiul, știu despre SGR într-un procent de 96% vs. 90%, în noiembrie 2023.
În ceea ce privește percepția consumatorilor despre administratorul SGR, RetuRO, acesta este identificat ca fiind entitatea a cărei misiune este de a face România mai curată și care educă și încurajează populația în direcția unui comportament responsabil față de mediu și față de importanța reciclării.
Peste 100 de milioane de ambalaje au fost returnate în primele 4 luni de funcționare SGR de către consumatori și peste 1 miliard de ambalaje au fost puse pe piață de către producători.