Lidl GB (Marea Britanie) a anunțat că pliculețele de ceai marcă proprie vor fi complet vegetale și compostabile, ceea ce înseamnă că clienții le vor putea arunca în pubelele de deșeuri alimentare sau verzi. Deșeurile verzi sunt clasificate ca fiind orice deșeu biologic care poate fi descompus în compost, care este apoi utilizat în diverse îngrășăminte.
Discounterul estimează că această măsură va îndepărta până la 800 de milioane de pungi de ceai pe an de la coșurile de gunoi tradiționale și, ulterior, de la groapa de gunoi.
Noile pliculețe de la Lidl sunt fabricate dintr-un plastic pe bază de plante, care nu doar că asigură composibilitatea, dar păstrează și calitatea și aroma excepționale pe care le așteaptă cumpărătorii Lidl, astfel că aceștia își vor putea savura ceaiul știind că ajută la reducerea cantității de plastic de unică folosință care ajunge la depozitele de deșeuri.
Shyam Unarket, șeful departamentului de aprovizionare responsabilă și comerț etic de la Lidl GB, a comentat: „Cei care cumpără pliculețe de ceai de la Lidl susțin eforturile noastre de a reduce cantitatea de plastic de unică folosință care ajunge la groapa de gunoi. Înțelegem că și câteva mici schimbări la produsele noastre pot aduce beneficii clienților noștri, ajutându-ne în același timp să ne îmbunătățim impactul asupra planetei – cu fiecare ceașcă de ceai.”
Mișcarea face parte din eforturile Lidl de a reduce cu 40% ambalajele din plastic din portofoliul propriu de produse până la sfârșitul anului 2025.
Tot ca parte a acestui obiectiv, începând din luna iulie 2023, sticlele de 1 litru de apă minerală San Celestino de la Lidl GB conțin minimum 30% Prevented Ocean Plastic – plastic cu risc de a ajunge în ocean, iar, din 2024, retailerul va înlocui tăvile din plastic rigid pentru carnea tocată de vită cu ambalaje din plastic moale.