Companii responsabile față de mediu și oameni

Premiile Planet Forward Storyfest 2024 pentru studenții povestitori preocupați de sănătatea planetei

Studenții de pretutindeni din programele de jurnalism/film/multimedia, precum și cei care nu sunt înscriși sau nu au experiență formală în media, pot aplica până pe 5 februarie 2024 cu povești motivaționale de mediu, audiovizuale sau scrise, la Planet Forward Storyfest Awards 2024, ale Școlii de Media și Afaceri Publice a Universității George Washington.

Temele competiției sunt:

  • Alimentație: Cum putem hrăni planeta, cum putem avea alimente mai bune și cum putem preveni risipa?
  • Apă: Cum ar trebui folosită, economisită, cum ar putea fi mai curată și mai accesibilă acolo unde este nevoie?
  • Energie: Care sunt noile surse alternative, mai curate, mai eficiente?
  • Mobilitate: Care sunt modalitățile de deplasare mai curate, de reducere a aglomerației și de minimizare a impactului asupra mediului și a climei? Ce s-a schimbat din acest punct de vedere de la pandemie, în bine sau în rău, și ce urmează?
  • Mediul construit: Cum ar trebui să construim pentru viitor? Care sunt noile materiale, tehnologii sau proiecte care vor face mai bune casele, birourile, cartierele, orașele și localitățile? Cum a schimbat pandemia viziunea asupra vieții urbane?
  • Biodiversitatea: Cum ne putem menține și stimula ecosistemele vitale?
  • Sănătatea publică: Ce impact și ce învățăminte ar putea fi de folos mișcării de mediu după pandemia COVID-19? Cum se întrepătrund schimbările climatice și pandemia și care sunt învățămintele?
  • Justiția climatică: Cum putem implementa mai bine politicile climatice și inițiativele de mediu care să ofere un tratament corect și egal tuturor comunităților și să prevină discriminarea în sistemele care perpetuează schimbările climatice?

Categorii de premii

  • Cel mai bun film de scurt metraj realizat de un student de la Media/Comunicare
  • Cel mai bun film de scurt metraj realizat de un student cu altă specializare

Toate videoclipurile trimise trebuie să aibă o durată de 1 până la 8 minute, cu sunet și imagini de calitate HD, cu un articol de 50-200 de cuvinte care să descrie videoclipul fără transcriere. Toate materialele video trebuie încărcate pe Vimeo sau YouTube. În cazul în care filmul depășește 8 minute, trebuie să se prezinte un trailer care să îndeplinească cerința de durată.

  • Cel mai bun material multimedia realizat de un student de la Media/Comunicare
  • Cel mai bun material multimedia realizat de un student cu altă specializare

Proiectele multimedia pot combina în mod creativ elemente de fotografie, audio-video și alte forme de artă digitală. Toate fotografiile trimise trebuie să utilizeze imagini digitale de min. 150 de dpi și să prezinte legende detaliate, care să nu depășească 200 de cuvinte pentru fiecare fotografie. Fiecare proiect multimedia trebuie să includă un articol scurt. Partea scrisă trebuie să aibă 200-600 de cuvinte și trebuie să rezume prezentarea. În cazul în care o propunere multimedia este pregătită cu ajutorul Adobe Express sau al unei platforme similare, trebuie să se includă un cod de încorporare și un rezumat scris suplimentar de 100-200 de cuvinte și o fotografie.

  • Cea mai bună scriere a unui student de la Litere/Comunicare/Jurnalism
  • Cea mai bună scriere a unui student de la altă specializare

Toate lucrările scrise trebuie să aibă 600-1000 de cuvinte, să includă cel puțin o imagine, de preferință realizată de participant, și să prezinte interviuri cu două-trei surse.

Premii

Câștigătorii fiecărei categorii vor călători, însoțiți de jurnaliștii Planet Forward și de o echipă de naturaliști, la bordul navelor Lindblad Expeditions în Insulele Galápagos sau Islanda. 

Pentru informații suplimentare, accesați pagina web a competiției sau trimiteți un e-mail la editor@planetforward.org.

Share this article
Prev Post

COP28: 22 de țări, printre care și România, s-au angajat să tripleze capacitatea energetică nucleară până în 2050

Next Post

28% dintre români încearcă să consume cât mai sustenabil posibil – studiu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Read next