Companii responsabile față de mediu și oameni

Primark își publică al 3-lea raport de sustenabilitate. Performanțele companiei în 2023 – 2024

Primark își continuă angajamentul de a oferi tuturor o modă mai sustenabilă la prețuri accesibile, cu un impact redus asupra planetei, și publică cel de al 3-lea Raport privind progresul în materie de Sustenabilitate și Etică. Acest nou raport evidențiază modul în care compania integrează angajamentele de sustenabilitate și generează un impact real pe termen lung.

În ultimele 12 luni, două treimi (66%) din hainele vândute în Primark au fost fabricate din materiale reciclate sau provenite din surse durabile. Primark și-a intensificat, de asemenea, angajamentul de a combate deșeurile textile prin introducerea mai multor haine care sunt reciclabile la sfârșitul ciclului de viață.

Anul acesta, retailerul internațional de modă s-a concentrat pe creșterea volumului de îmbrăcăminte cu design circular în categorii precum denim și jerseu și a continuat să integreze principiile privind circularitatea produselor prin programe de training adresate angajaților și furnizorilor. 3% dintre hainele vândute de Primark în ultimele 12 luni au fost circulare, ceea ce înseamnă că au îndeplinit criteriile stabilite în Standardul Primark pentru produse circulare, inclusiv articolele din colecția Rita Ora și din gama Disney „The Lion King”.

Contrar percepției că hainele sustenabile costă mai mult, Primark a lansat anul acesta Durability Framework, un ghid care cuprinde angajamente și bune practici privind prelungirea duratei de viață a hainelor. În ciuda accentului pus de UE pe durabilitatea produselor, alături de costul mai ridicat al vieții și impactul deșeurilor textile asupra mediului, în prezent nu există un standard industrial sau legal convenit pentru durabilitatea fizică. Bazat pe cercetările realizate de organizația de mediu Hubbub și de Școala de Design a Universității din Leeds (UOL), ghidul Durability Framework al Primark este conceput pentru a stabili un standard pentru modul în care retailerii de modă pot ajuta consumatorii să se bucure mai mult timp de hainele lor.

Reducerea emisiilor de carbon în lanțul său valoric în ultimele 12 luni este o realizare importantă pentru Primark, care și-a stabilit ambiția de a înjumătăți emisiile de carbon de-a lungul lanțului său valoric până în 2030. Emisiile Primark Scop 1 și 2 (bazate pe piață) s-au redus cu 21% în 2024, comparativ cu 2023, și au fost cu 52% mai mici decât nivelul de referință din 2019. Această reducere a fost obținută prin măsuri de eficiență energetică în magazinele sale și prin achiziționarea de energie electrică regenerabilă și cu emisii scăzute de dioxid de carbon. Primark a înregistrat o scădere de 1,9% a emisiilor totale de carbon de-a lungul lanțului său valoric față de anul de referință 2019 și o scădere de 11,6% față de anul trecut. Retailerul se așteaptă ca această reducere să fluctueze pe termen scurt, pe măsură ce compania se extinde.

Deoarece bumbacul este cea mai utilizată fibră în îmbrăcămintea Primark, dezvoltarea Proiectului Primark Cotton (anterior cunoscut sub numele Primark Sustainable Cotton Programme) și instruirea cultivatorilor de bumbac în practici agricole regenerative constituie un obiectiv pe termen lung al companiei. Aproximativ 3.000 de fermieri au beneficiat de un proiect pilot în India, Bangladesh și Pakistan în acest an. Ei au fost instruiți cum să folosească alternative biologice la pesticidele chimice și cum să înființeze culturi de acoperire care protejează solul și creează noi surse de venituri. Primark a dezvoltat un plan până în 2030 pentru a stimula adoptarea în continuare a agriculturii regenerative în cadrul proiectului Primark Cotton.

Comentând cele mai recente date ale Raportului privind progresul în materie de Sustenabilitate și Etică, Lynne Walker, director al Primark Cares, a declarat:

„Angajamentele noastre de sustenabilitate ne aparțin tuturor la Primark și începem să vedem un impact real. Progresele realizate în cei trei ani de la lansarea strategiei noastre Primark Cares ne-au oferit încredere și suntem mândri de munca noastră. Fiind un brand accesibil tuturor, știm că avem o responsabilitate uriașă de a ne folosi resursele pentru a face bine.

„Preluarea inițiativei în ceea ce privește sustenabilitatea la nivel de industrie și demonstrarea faptului că îmbrăcămintea durabilă nu trebuie să coste mai mult sunt realizări semnificative pentru noi. Analizarea și valorificarea datelor primite pentru toate segmentele noastre de business și stabilirea unor parteneriate relevante în întreaga industrie vor fi esențiale pentru atingerea ambițiilor noastre pentru 2030.”

Pentru mai multe informații, citiți raportul de sustenabilitate și etică 2023/2024 – Raport Primark

Share this article
Prev Post

INS: Investiţiile pentru protecţia mediului au totalizat 6,14 miliarde lei în 2023 – în creştere faţă de anul 2022

Next Post

Negocierile de la Busan – o ultimă şansă pentru un tratat împotriva poluării cu plastic. Oamenii sunt îngrijorați de prezența microplasticelor în corpul lor

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Read next