Cele mai mari 5 state membre ale UE cheltuiesc anual 42 de miliarde de euro pentru subvenționarea mașinilor de serviciu alimentate cu combustibili fosili, solicitând în schimb mai multe subvenții pentru vehiculele electrice, informează Reuters, care citează un studiu comandat de grupul ecologist Transport & Environment (T&E).
Mașinile de serviciu reprezintă aproximativ 60% din vânzările de mașini noi în Europa.
Italia acordă subvenții în valoare de 16 miliarde de euro pentru mașinile de serviciu alimentate cu combustibili fosili, urmată de Germania, cu 13,7 miliarde de euro, Franța, cu 6,4 miliarde de euro și Polonia cu 6,1 miliarde de euro anual, se arată în studiul realizat de compania de consultanță Environmental Resources Management (ERM), publicat luni.
Potrivit studiului, aproximativ 15 miliarde de euro în cele patru țări sunt destinate subvenționării SUV-urilor. Șoferii autoturismelor de serviciu primesc un beneficiu fiscal anual mediu de 6800 de euro, care poate ajunge până la 21.600 de euro pentru modelele mari cu un nivel ridicat de poluare.
„Este complet ilogic și inacceptabil să continuăm să vărsăm miliarde din banii contribuabililor într-o tehnologie care este în contradicție totală cu agenda de tranziție ecologică a Comisiei Europene”, a declarat pentru Reuters Stef Cornelis, directorul de flote al T&E.
Studiul vine în contextul în care vânzările de vehicule electrice în Europa au scăzut, în parte din cauză că acestea sunt mai scumpe decât modelele echivalente pe bază de combustibili fosili și, prin urmare, inaccesibile pentru mulți consumatori.