În ciuda angajamentelor de a aborda această problemă, gigantul american Coca-Cola a produs cu 9% mai multe deșeuri de plastic în 2021 decât în anul precedent. În urma acestei creșteri, compania de băuturi din Atlanta continuă să-și păstreze, „confortabil”, locul de cel mai mare poluator de plastic de pe planetă, scrie sustainabilitymag.com.
Potrivit unui raport al grupului de conservare a oceanelor Oceana, creșterea de 9% a Coca-Cola este echivalentul a 263 de tone, ceea ce înseamnă că deșeurile anuale de plastic au crescut de la 2,96 milioane de tone în 2020, la 3,22 milioane de tone în 2021.
Raportul Oceana semnalează totodată faptul că Coca-Cola nu a reușit să-și respecte angajamentele prin care ar fi trebuit să crească utilizarea de materiale plastice reciclate în ambalaje, reducând în același timp utilizarea de materiale plastice virgine.
„Cum poate compania să folosească încă 500 de milioane de kilograme de plastic într-un an și, în același timp, să considere că își rezolvă problema plasticului?”, se întreabă Dana Miller, director al inițiativelor strategice de la Oceana. „Sticlele cu conținut reciclat vor fi în continuare aruncate, trimise la gropile de gunoi, arse sau aruncate la gunoi. Unele dintre acestea vor ajunge în oceanele noastre”.
Raportul oferă câteva soluții la problema persistentă a plasticului de la Coca-Cola. Sticlele reutilizabile – pe care compania le are deja în vedere – ar fi un bun punct de plecare. O singură sticlă de plastic reutilizabilă poate fi folosită de 25 de ori, eliminând astfel 24 de sticle de unică folosință. Iar o singură sticlă „de sticlă” reutilizabilă poate fi folosită de până la 50 de ori.
Dacă Coca-Cola ar crește utilizarea sticlelor reutilizabile pe piețele sale de coastă, acest lucru ar putea însemna o reducere de 22% a poluării marine cu sticle de plastic. Dar structura companiei reduce probabilitatea unei schimbări eficiente în acest domeniu. În timp ce sediul central al Coca-Cola și-a luat angajamente de reducere a consumului de plastic, cei mai mari îmbuteliatori ai grupului – ramurile companiei care se întind pe tot globul și care stabilesc de fapt ambalajele – nu și-au luat astfel de angajamente, cu excepția Coca-Cola Andina, una dintre cele mai mari companii de distribuție din America Latină.
Foto credit: Coca Cola Company