Inditex, gigantul din industria modei și proprietarul Zara, plănuiește să reducă emisiile de-a lungul lanțului său valoric cu 50% în 2030 (pe calea atingerii unui nivel de emisii nete zero până în 2040), să își extindă proiectele de circularitate și să lanseze noi inițiative în domeniul biodiversității care vor recupera și regenera cel puțin cinci milioane de hectare în diverse colțuri ale lumii.
Compania spaniolă – care deține, de asemenea, Bershka și Pull & Bear – a dezvăluit noile obiective de sustenabilitate în cadrul adunării sale generale anuale de săptămâna trecută, confirmând planurile de revizuire a operațiunilor și a lanțurilor de aprovizionare în vederea atingerii noilor obiective.
Inovarea și colaborarea sunt pietrele de temelie ale noilor obiective stabilite cu scopul de a avansa către un lanț valoric din ce în ce mai durabil. Mai exact, Grupul a stabilit următoarele patru inițiative prioritare:
Fibre cu impact mai redus: până în 2030, Inditex va utiliza numai materiale textile care au un impact mai redus asupra mediului: aproximativ 40% din fibrele utilizate de mărcile Inditex vor proveni din procese convenționale de reciclare; aproximativ 25% vor fi fibre de generație următoare (dintre care unele vor fi extinse în parteneriat cu start-up-uri identificate prin intermediul Inditex Sustainability Innovation Hub); 25% din fibre vor proveni din practici agricole organice sau regenerative.
Transformarea lanțului de aprovizionare: transformarea socială decurge din strategia Inditex „Muncitorii în centru”, iar programul de transformare a mediului se axează pe apă, deversări, gestionarea produselor chimice și energie.
Biodiversitate: sprijinirea proiectelor de protecție, restaurare sau regenerare a aprox. 5 milioane de hectare, contribuind astfel la îmbunătățirea biodiversității acestora.
Continuarea extinderii inițiativelor de circularitate, cum ar fi Zara Pre-Owned.
Accesează noile angajamente de sustenabilitate Inditex
Sursa foto: Inditex