Companii responsabile față de mediu și oameni

România va găzdui în data de 4 și 5 octombrie primul summit privind schimbările climatice, inițiat de BRD Groupe Société Générale

BRD Groupe Société Générale, în calitate de inițiator și partener fondator, și Social Innovation Solutions, organizație activă în domeniul sustenabilității, impactului social și inovației, vor organiza Summit-ul privind schimbările climatice în perioada 4-5 octombrie 2022, la Teatrul Odeon din București, precum și alte evenimente conexe la Palatul Parlamentului și Palatul Victoria, informează Business Reviw.

Evenimentul este primul summit din țara noastră dedicat schimbărilor climatice și își propune să devină un eveniment anual de referință pentru liderii naționali și europeni din domeniu, precum și să identifice soluții aplicabile la nivel local și regional în domeniul politicilor climatice și al sustenabilității. Printre cele mai importante subiecte care vor fi dezbătute, se numără tranziția către o economie verde, finanțările și investițiile sustenabile, soluții sustenabile în domeniul energiei, agriculturii și industriei alimentare sau modul în care tehnologii precum AI sau Blockchain pot deveni instrumente capabile să diminueze efectele schimbărilor climatice.

Printre cei 30 de invitați ai Climate Change Summit, se numără lideri mondiali în domeniu, experți și antreprenori precum Linda Zeilina – CEO şi fondator, The International Sustainable Finance Center; Mark Campanale – Fondator, Carbon Tracker Initiative; Oliver Harman – Cities Economist, Oxford University; Hacina Py – Chief Sustainability Officer, Societe Generale; Nicolas Brien – Preşedinte, European Startup Network; Giedrimas Jeglinskas, Assistant Secretary General for Executive Management, NATO; Tania Santivanez – Regional Officer, UN Food and Agriculture Organization, Ştefania Racolta-Cruceru, Associate Director, Head of EU Green Finance, EBRD; Alex Găvan – activist de mediu şi alpinist, Corina Murafa – expert în politici de energie, și Francois Bloch – CEO, BRD – Groupe Societe Generale.

“Am inițiat Summit-ul privind schimbările climatice pentru că suntem nerăbdători să vedem că România găsește soluții de dezvoltare care să țină cont de impactul asupra climei. Rolul nostru fundamental, ca bancă, este de a oferi soluții financiare inovatoare care să asigure tranziția către o economie verde – corectă față de oameni, resurse și mediu. Dar credem că putem face mai mult: putem construi și dezvolta un spațiu de idei și soluții capabile să ajute atât economia, cât și societatea să se miște mai repede – împreună cu partenerii noștri. Împreună cu mediul de afaceri și mediul academic, autoritățile, ONG-urile și inovatorii sociali, vom pune la dispoziție expertiza noastră și a Grupului Société Générale, care finanțează de peste 20 de ani proiecte de sustenabilitate pe toate continentele și în diverse industrii, contribuind la dezvoltarea de noi modele de afaceri”, a declarat François Bloch, directorul general al BRD Groupe Société Générale.

„În cadrul evenimentului, echipa SIS va lansa prima ediție a „Climate & Sustainability Business Index”, un studiu despre percepțiile și ambițiile mediului de afaceri cu privire la impactul schimbărilor climatice în România. De asemenea, în perioada 21-22 septembrie, în cadrul platformei Climate Change Summit, peste 100 de actori cheie – autorități centrale și locale, lideri ai mediului de afaceri și ai societății civile – vor participa la 8 sesiuni de dezbateri privind impactul schimbărilor climatice în România anilor 2030″ a adăugat Ciprian Stănescu, președinte și CEO al Social Innovations Solutions (SIS)

Summit-ul privind schimbările climatice face parte din filozofia BRD Lumea9, platforma de sustenabilitate care reunește toate subiectele pe care banca le consideră importante pentru construirea unui viitor mai bun: educație, cultură, societate, știință, tehnologie și mediu. BRD se angajează să integreze principiile drepturilor omului, condițiilor de muncă echitabile și luptei împotriva corupției în toate activitățile sale, precum și să participe activ la promovarea principiilor sale în întregul său lanț valoric.

Printre partenerii primei ediții a evenimentului se numără entități precum Mastercard, Departamentul pentru Dezvoltare Durabilă (DSD) al Guvernului României, Confederația Patronală Concordia, WWF România, Ashoka România, EPG, GEYC, EfdeN, Consiliul Tineretului din România (CTR), Asociația Parcul Natural Văcărești (APNV), CONA, precum și partenerii de conținut InfoClima.ro și Solutions.

Detalii și înscriere.

Share this article
Prev Post

România va primi un grant de 14 mil. de dolari din partea SUA pentru dezvoltarea reactoarelor modulare mici

Next Post

Poziție comună a țărilor UE pentru interzicerea din 2035 a vânzărilor de mașini noi pe combustibil, taxarea industriilor poluante și creșterea suprafețelor împădurite

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Read next