Companii responsabile față de mediu și oameni

Studiu Reveal Marketing Research și România Eficientă: 7 din 10 români vor să reducă risipa de energie pentru a-și optimiza costurile la utilități

Studiu Reveal Marketing Research și România Eficientă ECSR
Studiu Reveal Marketing Research și România Eficientă ECSR

Reveal Marketing Research a realizat pentru România Eficientă un studiu reprezentativ la nivel național în rândul locuitorilor din mediul urban. Studiul a fost realizat pentru a afla dacă și ce soluții au identificat și implementat românii pentru a eficientiza consumul de energie comparativ cu anul precedent. Acest studiu vine în contextul în care asistăm la o creștere semnificativă a prețurilor utilităților.

Citește și: Global Waste Index 2022: Clasamentul celor mai mari poluatori cu deșeuri din lume

În percepția românilor, eficiența energetică este asociată în cea mai mare măsură cu:

  • costurile utilităților (21%)
  • confortul personal (18%) și sănătatea individuală (17%).

Printre principalele concluzii ale acestui studiu, se numără:

  • Principalul factor care îi determină pe 7 din 10 români să fie mai atenți la energia consumată este prețul acesteia

70% dintre români consideră că principalul avantaj al unei locuințe eficiente energetic este economisirea prin reducerea costurilor cu energia.

Mai mult decât atât, comparativ cu 2022, observăm o creștere a importanței prețului ca factor motivant pentru a economisi energie. Astfel se poate observa o crestere de la 66% la 69%, într-o măsură semnificativ mai mare în cazul persoanelor mature de peste 45 ani (75%).

Și în 2023 continuă trendul pozitiv în privința comportamentelor de economisire a energiei  acasă. Cele mai frecvente acțiuni pe care le fac românii pentru a-și reduce facturile la energie sunt:

  • stingerea luminii de fiecare dată când nu se mai află ocupanți în încăpere (46%)
  • stingerea televizorului când nu este utilizat (37%)

Citește și: FAO avertizează asupra costurilor anuale de 10 trilioane de dolari generate de sistemele alimentare nesustenabile

Comparativ cu anul precedent, cresc ușor procentajele celor care declară că adoptă mereu comportamente eficiente energetic, creșterile înregistrându-se pentru toate tipurile de comportamente măsurate. De exemplu, procentul celor care sting mereu lumina când ies din încăpere crește de la 44% la 46%, iar cei care sting mereu televizorul când nu se uită la el sunt acum 37% comparativ cu 33% în 2022.

  • Tot mai mulți români vor locuințe termoizolate și termostate pentru controlul căldurii

De asemenea, locuirea într-o casă sau apartament termoizolat este un aspect foarte important pentru 76% dintre români. In ultimul an se înregistrează o creștere semnificativă a incidenței montării de termostate pentru controlul temperaturii din locuințe, de la 50 la 56%.

8 din 10 românii vor spitale și școli eficiente energetic

    Importanța eficienței energetice este apreciată pentru toate tipurile de clădiri. 76% dintre români precizând că este importantă creșterea eficienței energetice a blocurilor de locuințe, însă în topul clădirilor ce necesită îmbunătățiri se află spitalele (80%) și școlile (78%).

    Citește și: Christina Verchere, CEO OMV Petrom: Suntem parte din fibra economică și socială a României

    Mai multe detalii aflați din raportul de cercetare pe care îl puteți consulta AICI.

    Metodologie: Studiul Reveal Marketing Research s-a desfăşurat online la comanda programului România Eficientă în perioada 20-25.09.2023. Acesta a fost efectuat pe un eşantion reprezentantiv pentru universul persoanelor cu vârsta 18+, din mediul urban, utilizatori de internet. Mărimea eșantionului a fost de 1000 respondenți, iar eroarea maximă de eșantionare este +/-3.1% la un nivel de încredere de 95%.

    Share this article
    Prev Post

    Global Waste Index 2022: Clasamentul celor mai mari poluatori cu deșeuri din lume

    Next Post

    Studiu de caz – Glovo & e-Mobility Rentals: Glovo încurajează livrările eco-friendly. Comenzile tale pot fi livrate acum și într-un mod prietenos cu mediul.

    Lasă un răspuns

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

    Read next