Companii responsabile față de mediu și oameni

Studiu Reveal Marketing Research: Produsele și soluțiile ecologice sau ”verzi” sunt aspiraționale pentru 7 din 10 români

Sustenabilitate Reveal Marketing Research ECSR
Sustenabilitate Reveal Marketing Research ECSR

Reveal Marketing Research  a realizat un studiu despre sustenabilitate în colaborare cu BIC, Asociația CIPRA, Kaufland România, PRO TV, Stefanini Group și Volkswagen România.  Cea de-a doua ediție a barometrului național are în vizor percepțiile, atitudinile și comportamentele românilor legate de sustenabilitate.

Înțelegerea sustenabilității este incompletă, incluzând în general considerații ecologice și de mediu

Rezultatele arată că dimensiunea ecologică a sustenabilității primează în percepțiile românilor. Astfel, sustenabilitatea primează într-o măsură semnificativ mai mare decât implicațiile sociale sau cele economice.

Citește și: Rețeaua feroviară a Europei a scăzut dramatic în ultimele trei decenii, în timp ce investițiile în infrastructura rutieră au crescut

Așadar, în mentalitatea consumatorilor români sustenabilitatea este în principal despre:

– folosirea resurselor în mod responsabil (30%) – în special prin reducerea risipei și reciclare;

grija față de natură și față de speciile pe cale de dispariție (14%);

-adoptarea de măsuri pentru scăderea poluării și a emisiilor de carbon (11%).

Românii sunt mai conștienți și informați despre problemele de sustenabilitate. În același timp deschiderea spre schimbarea comportamentului nu înregistrează creșteri față de anul trecut.

Peste 70% dintre români consideră că soluțiile pentru aceste probleme presupun eforturi concentrate din partea cetățenilor și a instituțiilor publice și private.

Comparativ cu evaluarea de anul trecut se observă o creștere a gradului de informare în rândul populației față de subiectul sustenabilității. Acest lucru nu a crescut și nivelul de interes în adoptarea unui stil de viață sustenabil. Astfel că,  75% au observat că se vorbește mai des despre sustenabilitate în ultimul timp (vs. 71% în 2022). În același timp 74% declară că sunt interesați să ducă un stil de viață sustenabil (procent similar celui din 2022).

Citește și: Environment Bank din UK a lansat în premieră națională un pachet de credite pentru biodiversitate

În viziunea românilor protejarea mediului înconjurător (51%), epuizarea resurselor disponibile (45%), schimbările climatice din ultimii ani (42%), reducerea risipei (40%) și impactul asupra calității vieții (26%) sunt principalele motivații ce stau la baza adoptării unui model sustenabil în viața de zi cu zi.

Mai mult decât atât, datele studiului arată că impactul asupra calității vieții (14%) și experiența anterioară cu produsele/ serviciile companiei (14%) sunt principalele atribute în alegerea unui produs, după evaluarea prețului (15%).

În ceea ce privește barierele în adoptarea unor comportamente responsabile cu mediul regăsim:

– neîncrederea oamenilor în produsele și serviciile prezentate ca fiind cu adevărat sustenabile (60% vs. 53% în 2022);

costurile ridicate ale produselor sustenabile (59% vs. 65% în 2022);

obișnuința cu stilul de viață actual (56%). 

Citește și: Marea Britanie a înregistrat 4.500 de decese cauzate de căldură în 2022, arată datele oficiale

Comparativ cu rezultatele din 2022, costurile mai ridicate și lipsa de interes față de sustenabilitate (51% vs. 60% în 2022) nu mai sunt principalele piedici în adoptarea unor practici sustenabile.

Produsele ecologice sunt aspiraționale, dar percepute ca fiind în continuare mai greu accesibile decât alternativele convenționale

Datele studiului arată că 7 din 10 români își manifestă interesul de a avea un stil de viață sustenabil. Principalele percepții asociate produselor ecologice sunt reprezentate de:

– beneficiile aduse sănătății (70%);

protejarea mediului înconjurător (69%);

-faptul că sunt ușor de identificat în magazine (62%).

Citește și: Emisiile de la combinatul siderurgic Tata Steel din Olanda reduc speranța de viață, arată cercetările

Cu toate acestea, prețul este un impediment important, astfel că doar 38% consideră că produsele verzi au prețuri accesibile, în timp ce 53% declară că aceste produse sunt mai greu de găsit.

Îndreptându-ne atenția către cele mai populare comportamente sustenabile adoptate de români, aflăm că:

– 74% folosesc pungi reutilizabile;

– 73% colectează deșeurile reciclabile separat și le duc la containerele pentru reciclare;

62% citesc informațiile de pe ambalaje.

Principala provocare a companiilor și organizațiilor este să devină promotori activi și credibili ai practicilor sustenabile în piață

Transformarea digitală a schimbat modul în care companiile fac business, integrând procese, modele și interacțiunea cu partenerii și angajații.

Citește și: Țările UE au ajuns la un compromis în privința noilor norme Euro 7

Companiile sunt percepute ca fiind din ce în ce mai interesate să reducă efectele negative ale activităților acestora asupra mediului prin intermediul a diferite inițiative și măsuri legate de sustenabilitate. 44% dintre români consideră că prin utilizarea de tehnologii și procese mai prietenoase cu mediul în activitățile lor companiile și organizațiile pot încuraja inițiative eco-friendly în România.

Oferirea de stimulente și facilități pentru proiectele sustenabile (43%), precum și dezvoltarea și promovarea unor produse și servicii sustenabile (42%), sau organizarea de campanii de conștientizare și educație ecologică (41%) sunt alte inițiative pe care respondenții le consideră potrivite.

Spre exemplu, dacă ne referim la comportamentul consumatorilor, Tinerii Profesioniști manifestă un interes mai crescut pentru adoptarea mașinilor electrice, 33% conducând un astfel de autovehicul (comparativ cu 22% total eșantion).

Citește și: Giganții din mediul de afaceri nu își respectă angajamentele privind agricultura regenerativă

În ceea ce privește topul aspectelor ce ar trebui comunicate și care au potențial de a influența decizia de cumpărare a românilor regăsim etichete care să arate de unde vin produsele (71%), modificarea ambalajelor produselor pentru a avea impact redus asupra mediului (69%), etichete care să ateste proveniența materialelor produselor (69%) și fabricarea produselor prin procese cu impact redus asupra mediului (69%).

Share this article
Prev Post

Rețeaua feroviară a Europei a scăzut dramatic în ultimele trei decenii, în timp ce investițiile în infrastructura rutieră au crescut

Next Post

Cum contribuie Sistemul Coca-Cola la Obiectivele de Dezvoltare Durabilă ale ONU

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Read next