Companii responsabile față de mediu și oameni

Tetra Pak Index: Sănătatea personală și cea planetară, din ce în ce mai conectate în mintea consumatorului

Tetra Pak, lider mondial în soluții de procesare și ambalare a alimentelor, a publicat a 15-a ediție a studiului său global Tetra Pak Index, centrat pe alegerile și tendințele de consum ale oamenilor vizavi de produsele alimentare și băuturi.

Studiul a fost realizat în parteneriat cu firma de cercetare Ipsos pe baza a 5.000 de interviuri online în următoarele 10 țări: Brazilia, China, Germania, India, Kenya, Africa de Sud, Coreea de Sud, Spania, Marea Britanie și SUA.

Potrivit Indexului Tetra Pak 2023, consumatorii au început să cupleze sănătatea mediului cu sănătatea lor individuală atunci când își cumpără produsele alimentare. Acești consumatori responsabili față de mediu, numiți „climaterieni”, sunt dispuși să-și modifice obiceiurile alimentare pentru a proteja planeta.

Piața alimentelor sănătoase este deja bine conturată, consumatorii cautând în mod activ produse cu impact benefic asupra sănătății lor fizice. Dar o majoritate semnificativă adoptă acum o viziune mai largă: 70% spun că produsele sănătoase nu ar trebui să dăuneze mediului, în timp ce alți 54% sunt dispuși să își asume responsabilitatea pentru planetă și să-și schimbe dieta pentru a contribui la o lume mai bună.

Această dublă focalizare se reflectă în numărul tot mai mare de consumatori care reduc în mod conștient cantitatea de carne consumată, cunoscuți sub numele de „flexitarieni”, aproape jumătate dintre toți consumatorii spunând că reduc consumul de carne sau exclud carnea cu totul.

Studiul a constatat că această tendință de reducere a consumului de carne este un fenomen global. 56% dintre respondenți invocă motive de sănătate în adoptarea unei diete flexitariene, pescetariene, vegetariene sau vegane, dar peste o treime (36%) citează în mod specific mediul ca fiind principalul lor motiv.

Potențialul alimentelor noi

Noile inovații alimentare pot juca un rol important în consumul de alimente care nu sunt doar gustoase, ci și eficiente din punct de vedere al resurselor.

Consumatorii sunt gata să accepte inovațiile care îmbunătățesc modul în care trăim și ne hrănim: 62% cred că tehnologia are un rol clar în crearea unui viitor mai durabil.

În același timp, unii consumatori sunt îngrijorați de faptul că astfel de inovații alimentare ar putea să nu fie la fel de naturale ca alimentele proaspete, neprocesate – așa că găsirea echilibrului potrivit va fi esențială.

Share this article
Prev Post

Ce se întâmplă cu dioxidul de carbon captat de companiile petroliere? Mare parte e folosit în practica controversată a „recuperării îmbunătățite a petrolului”

Next Post

Kaufland și Lidl, mai repede cu mai puțin plastic. Companiile grupului Schwarz își revizuiesc obiectivele REset Plastic

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Read next