Companii responsabile față de mediu și oameni

UK: cantitatea de deșeuri generată de costumele de Halloween și risipa uriașă de dovleci, ceva de speriat

Într-un singur sezon de Halloween, practic într-un weekend, Marea Britanie produce aproximativ 2.079 de tone de deșeuri de plastic compuse doar din costumele ieftine de Halloween aruncate peste noapte la groapa de gunoi, arată un raport realizat de organizația britanică de mediu pentru copii, Fairyland Trust. Acest lucru este echivalent, ca greutate a deșeurilor de plastic, cu 83 de milioane de sticle de Coca-Cola.

Cercetarea relevă că aproximativ 30 de milioane de persoane se costumează pentru această sărbătoare numai în Marea Britanie, iar 90% dintre ele iau în considerare achiziționarea unor costume „de-a gata”.

Cu un număr atât de mare de clienți, companiile trebuie să se miște repede și să țină pasul cu tendințele emergente. Studiul a analizat 19 astfel de mari retaileri din UK, printre care Amazon, eBay, H&M, Marks and Spencer, Tesco și Zara. Concluzia este că multe dintre ele se orientează către un sistem de producție similar cu fast fashion, ceea ce înseamnă utilizarea de materiale textile ieftine și adesea pe bază de plastic.

Iar problema cu îmbrăcămintea ieftină din plastic nu e doar că se aruncă rapid la gunoi, dar e și dificil de reciclat. Un studiu realizat în 2017 de Fundația MacArthur, „O nouă economie textilă: Regândirea viitorului în fashion”, a constatat că mai puțin de 1% din materialele folosite pentru a produce îmbrăcăminte pot fi recuperate de la groapa de gunoi pentru a fi reciclate în articole vestimentare noi.

Halloween-ul britanic mai are ceva de speriat în afară de deșeurile textile: risipa uriașă de dovleci. Potrivit organizației britanice Hubbub, aprox. 40 de milioane de dovleci au fost cumpărați anul acesta pentru a fi sculptați de Halloween și mai mult de jumătate dintre acești dovleci rămân neconsumați – irosind alimente în valoare de aproximativ 32 milioane de lire sterline.

Din 2014, Hubbub spune această poveste „înfiorătoare” despre risipa de alimente prin intermediul campaniei Eat Your Pumpkin, încercând să-i convingă pe oameni să vadă dovlecii trecuți prin Halloween ca pe niște alimente recuperabile, inclusiv în cadrul unor evenimente comunitare de gătit.

Foto credit: Hubbub

Share this article
Prev Post

Ultragreens, primul business românesc de Vertical Farming, își extinde operațiunile în Bulgaria

Next Post

Colliers își consolidează departamentul de certificări verzi prin lansarea de noi servicii ESG și îl transformă în ESG Strategic Advisory

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Read next