Start-up-urile din România mai au la dispoziție 5 zile pentru a-și înscrie ideile în programul de finanțare și mentorat, Black Sea ClimAccelerator, dedicat business-urilor verzi care propun soluții inovative și tehnologice pentru un viitor mai verde.
Programul oferă finanțări totale de 300.000 de euro și cuprinde 3 categorii de participanți, în funcție de stadiul de dezvoltare al start-up-urilor: 1. Early Stage; 2. MVP; 3. Growth. Pentru prima categorie înscrierile sunt deschise până pe 24 iulie, iar înscrierile pentru celelalte două categorii vor fi deschise în curând.
Cele 16 start-up-uri selectate în etapa Early Stage vor beneficia în cadrul programului de o programă diversă care include: workshop-uri și studii de caz, sesiuni de peer sharing la nivel național și internațional, mentorat (matching 1- to-1 cu mentori cu experiență), conectare cu actori cheie din ecosistem și granturi în valoare de 5000 de euro pentru fiecare start-up.
Evoluția participanților primei ediții din categoria Early Stage
În doar 2 luni de la lansare, Charger.ro (prima platforma online dedicată soluțiilor verzi și inteligente) a implementat peste 20 de soluții și au adus în portofoliu sau sunt în discuții cu peste 20 de furnizori și producători de soluții locali și regionali.
BLuana, care oferă produse „plant based”, a primit recent o investiție de 125.000 de dolari în cadrul acceleratorului Startup Investor Accelerator Barcelona.
Evoluția participanților primei ediții din categoria MVP
MallȚărănesc, care implementează lanțul scurt alimentar, creând un ecosistem dedicat micilor producători, și-a lansat platforma în cadrul ClimAccelerator 2021. Între timp, au fost înregistrați în filtrați peste 1700 de producători, iar cu 150 dintre ei au semnat contracte.
2030 Builders, platforma care ajută companiile să implementeze sustenabilitatea în cultura organizațională prin implicarea angajaților, a semnat cu un client nou, o companie B2B de dimensiuni mari.
Evoluția participanților primei ediții din categoria Growth
R-Create, prima soluție end-to-end de ambalare reutilizabilă, care oferă magazinelor online o alternativă la risipa de resurse cauzată de ambalajul de unică folosință, a încheiat un nou parteneriat la nivel național cu DPD. În prezent, au aproximativ 1000 de livrări cu ambalajele R-Create lunar.
Verde Food, marketplace care facilitează aprovizionarea continuă a restaurantelor cu ingrediente proaspete, fără depozitare, direct de la fermele locale și producătorii locali, se află într-o creștere accelerată. În primele 6 luni ale lui 2022 (H1-2022), Verde Food și-a dublat vânzările față de H2 2021 (iulie-decembrie 2022). În noiembrie 2021, s-au extins în al doilea oraș, Cluj Napoca, după București. În 2022, au semnat contracte de aprovizionare cu legume și fructe proaspete, direct de la țărani, cu centre de depozitare cu distribuție (dark stores).
Și Caminota, care oferă produse naturale pentru tencuială și finisaj, pe bază de argilă, care pot fi aplicate atât la construcții noi, cât și la clădiri vechi și monumente istorice, a crescut în ultimul an. Cifra de afaceri din 2022 a crescut față de 2021 de 4 ori, iar numărul de clienți a crescut de 6 ori.
Programul Black Sea ClimAccelerator este organizat cu sprijinul EIT Climate-KIC de Impact Hub Bucharest și partenerii principali Raiffeisen Bank România și OMV Petrom, GRF+ ca partener de consultanță creativă, precum și Innovation Starter, în Bulgaria.