Companii responsabile față de mediu și oameni

Un startup spaniol vrea să revoluționeze reciclarea capsulelor de cafea. Majoritatea ajung la groapa de gunoi

Consumul de cafea sub formă de capsule a înregistrat o creștere remarcabilă, în special în Europa de Vest și în America de Nord, valoarea pieței crescând de la 9,92 miliarde de dolari în 2021 la 12,33 miliarde de dolari în 2022. În fiecare minut, aproximativ 39.000 de capsule de cafea sunt produse la nivel global.

Numai în Spania, consumul zilnic depășește 5 milioane de capsule. Cu toate acestea, o statistică îngrijorătoare relevă faptul că doar 10% din aceste capsule sunt reciclate, ceea ce înseamnă că aproape 100 de tone de capsule pline cu zaț sunt aruncate la gropile de gunoi în fiecare zi.

Potrivit Craft Coffee Spot, 62 de miliarde de capsule sunt consumate anual în America de Nord și Europa și doar 27% dintre oameni le reciclează, astfel încât 45 de miliarde de capsule de cafea se irosesc. 123 de milioane de capsule ajung zilnic la groapa de gunoi.

Recycap Technologies, un start-up spaniol din Valencia, dezvoltă și comercializează în acest moment soluții și dispozitive inovative complet automatizate de reciclare a capsulelor de cafea pentru uz casnic, comercial și industrial.

Sistemul Recycap Automated Coffee Technology (REACT) permite consumatorilor să recicleze fără efort atât capsulele de cafea din aluminiu, cât și cele din plastic.

După ce sunt golite cu ajutorul tehnologiei REACT, capsulele pot fi aruncate la containerul de colectare separată. Tehnologia patentată REACT se concentrează pe îndepărtarea zațului de cafea din capsule, ceea ce face ca procesul de reciclare a capsulelor din aluminiu și plastic să fie mai eficient.

De curând, relatează publicația spaniolă EU Startups, Recycap Technologies a obținut o nouă finanțare care va propulsa start-upul în fabricarea de dispozitive de reciclare de dimensiuni comerciale și în dezvoltarea primului aparat de cafea de uz casnic dotat cu tehnologia REACT.

În preent, compania colaborează în mod activ cu marii retaileri și mărci de cafea pentru a introduce inițiative de reciclare a capsulelor de cafea din aluminiu la punctul de vânzare.

Explicație foto: fondatorii Recycap

Share this article
Prev Post

Nestlé, Danone, Carrefour, Auchan și McDonalds, printre corporațiile ”Big Food” care nu iau suficiente măsuri pentru a reduce utilizarea plasticului

Next Post

Mars își va înjumătăți emisiile de carbon cu aproximativ 15 milioane de tone până în 2030

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Read next