Unilever s-a alăturat USAID și EY pentru a lansa Alianța CIRCLE – o colaborare public-privat în valoare de 21 de milioane de dolari pentru extinderea soluțiilor care reduc utilizarea plasticului și abordează problema deșeurilor din plastic.
Inițiativa își propune să sprijine antreprenorii și întreprinderile mici din lanțul valoric al materialelor plastice pentru a dezvolta soluții care reduc utilizarea plasticului, abordează problema deșeurilor din plastic și creează economii circulare prospere în zonele în curs de dezvoltare.
Ambalajele sunt vitale pentru sectorul bunurilor de consum, însă legătura dintre ambalaje și poluarea cu plastic este acum incontestabilă. Acesta este unul dintre cei mai prolifici poluatori de mediu din lume – motiv pentru care Unilever a identificat plasticul ca fiind una dintre cele patru priorități de bază ale sustenabilității în planul său de acțiune pentru creștere.
Pentru a aborda contribuția sa la poluarea cu plastic, compania spune că:
- a redus utilizarea plasticului virgin cu 18% față de nivelul de referință din 2019;
- a crescut utilizarea plasticului reciclat la 22% din portofoliul său global;
- a testat o varietate de modele de reutilizare și reumplere în întreaga lume.
Aceasta își continuă eforturile de a pune capăt poluării cu plastic prin reducere, circulație și colaborare.
De la soluții reactive la soluții proactive
Cea de-a treia ediție recentă a raportului Circulate Initiative’s Plastics Circularity Investment Tracker a evidențiat faptul că este nevoie de o schimbare semnificativă a priorităților pentru abordarea eficientă a crizei poluării cu plastic: Nu numai că media de 32 de miliarde de dolari pe an investite privată în soluții de circularitate a materialelor plastice este cu mult sub necesarul de 1 000 de miliarde de dolari, dar prea multe dintre aceste fonduri sunt destinate soluțiilor reactive (cum ar fi recuperarea și reciclarea) față de soluțiile proactive și preventive (cum ar fi reproiectarea, reumplerea și reutilizarea); iar piețele emergente au primit doar 6% din investiții, în ciuda impactului mai mare al poluării cu materiale plastice în aceste economii. Se subliniază ecoul concluziilor raportului 2023 Circle Economy, care a evidențiat o puternică prejudecată a Nordului global în ceea ce privește oportunitățile și intervențiile de angajare în economia circulară, precum și cercetarea în acest domeniu.
Unilever se alătură altor giganți din domeniul bunurilor de consum, printre care The Body Shop, Dow, Estée Lauder Companies și SC Johnson, precum și unor colaboratori precum NextWave Plastics, care și-au extins strategiile pentru a include asigurarea mijloacelor de subzistență ale lucrătorilor din sectorul informal al deșeurilor și ale comunităților din Sudul Global; însă sunt necesare o atenție și investiții mult mai mari.
La rândul său, Unilever afirmă că depune eforturi pentru a transforma modul în care sunt fabricate produsele sale și soarta materialelor la sfârșitul duratei de viață, investind în proiecte care determină schimbări sistemice și colaborând cu parteneri și cofinanțatori pentru a extinde soluțiile. De asemenea, Unilever a contribuit la Circulate Capital’s Ocean Fund pentru a sprijini îmbunătățirea investițiilor și a infrastructurii în zonele în care efectele poluării oceanelor cu plastic sunt deosebit de grave – inclusiv Asia de Sud și de Sud-Est și America Latină.
Sursa: Sustainable Brands