Unilever, gigantul bunurilor de larg consum, a încheiat un parteneriat cu firma americană de biotehnologie Genomatica, în cadrul unui proiect în valoare de 120 de milioane de dolari, pentru a comercializa și a dezvolta alternative la materiile prime dăunătoare mediului utilizate în fabricarea produselor de curățare și de îngrijire personală de uz zilnic. Având în vedere cererea tot mai mare de ulei de palmier provenit din surse durabile, acest proiect își propune să ofere pe piață alternative suplimentare.
Prin intermediul acestei colaborări, întreprinderea va dezvolta un ingredient alternativ, pe bază de plante, folosind biotehnologia. Inovația este deosebit de relevantă pentru produsele de curățare și de îngrijire personală care necesită ingrediente care să facă spumă și să curețe murdăria. Totuși, în prezent, există puține alternative viabile la folosirea uleiului de palmier și la sursele fosile care pot fi produse la scară largă.
Estimările inițiale au arătat că întreprinderile ar putea reduce amprenta de carbon a ingredientelor derivate din palmier cu până la 50%.
Directorul executiv al Unilever pentru cercetare și dezvoltare, Richard Slater, a declarat că biotehnologia are potențialul de a “revoluționa” aprovizionarea cu ingrediente curate, asigurând în același timp că Unilever este “pregătită pentru viitor”.
Christophe Schilling a declarat că tehnologia Geno are capacitatea de a reduce emisiile de gaze cu efect de seră cu 100 de milioane de tone în următorii ani. “Ne-am dezvoltat tehnologia ca răspuns la criza climatică urgentă a planetei noastre și am demonstrat că biotehnologia poate înlocui metodele tradiționale pentru a produce ingrediente cu surse bio care oferă atât performanță ridicată, cât și durabilitate, la scară largă.”, a declarat Christophe Schilling, CEO Geno.
Foto: Unilever