Wizz Air, compania aeriană cu cea mai rapidă creștere din Europa și câștigătoarea premiului „Global Environmental Sustainability Award” (Centre for Aviation Sustainability Awards for Excellence 2022 și 2023), a anunțat că a obținut o intensitate a emisiilor de CO2 de 51,2 grame per pasager/km în prima jumătate a anului fiscal 2024 (H1F24), cu 8% mai puțin decât în aceeași perioadă a anului fiscal 2023.
Strategia de sustenabilitate a Wizz Air se bazează pe patru piloni – mediu, oameni, guvernanță și economie. Compania aeriană lucrează în mod constant la reducerea amprentei sale de mediu și a intensității carbonului, la dezvoltarea profesională a angajaților, la contribuția socio-economică în regiunile în care operează și la consolidarea guvernanței corporative.
Repere de sustenabilitate ale Wizz Air la jumătatea anului fiscal 2024:
- Vârsta medie a flotei a scăzut la 4,2 ani, rămânând cea mai tânără flotă de aeronave dintre toate companiile aeriene europene cu peste 100 de aeronave.
- Ponderea noilor aeronave cu tehnologie „neo” în cadrul flotei Wizz Air a crescut la 57%.
- A semnat un acord cu producătorul spaniol de combustibil sustenabil pentru aviație (SAF) Cepsa pentru aprovizionarea de combustibil în viitor.
- A făcut prima sa investiție de capital de 5 milioane de lire sterline într-o companie britanică producătoare de biocombustibili, Firefly, și a participat la o investiție de 50 de milioane de dolari în CleanJoule, un start-up american din domeniul biocombustibililor.
- A devenit prima companie aeriană din Ungaria care a testat comercial lanțul de aprovizionare SAF în colaborare cu Neste, MOL și Aeroportul Budapesta.
- A lansat, împreună cu Aviation Services, operațiuni de handling complet electrice pe aeroportul Roma Fiumicino, permițând reducerea emisiilor de CO2 din procesul de asistență la sol cu până la 85% pentru fiecare aeronavă, în comparație cu utilizarea echipamentelor cu motor diesel.
- A primit distincția „Cea mai sustenabilă companie aeriană low-cost” la World Finance Awards 2023.
- A lansat un nou program, primul de acest fel, de ambasadori ai sustenabilității WIZZ pentru echipajul de cabină și angajații din birouri. Au fost selectați peste 20 de ambasadori ai sustenabilității, reprezentând 13 țări în care Wizz Air este prezentă.
- Numărul angajaților a crescut la peste 8.000, cu peste 1.400 de noi angajări și mai mult de 100 de naționalități în întreaga echipă.
- A atins un raport de 50%-50% între femei și bărbați în întreaga organizație și un raport de 5%-95% între femei și bărbați în cabina de pilotaj.
Pentru mai multe informații despre strategia de sustenabilitate a Wizz Air, consultați Raportul de sustenabilitate F23.