Companii responsabile față de mediu și oameni

6 din 10 români sunt dispuși să achiziționeze un smartphone recondiționat

Telefon second hand ECSR
Telefon second hand ECSR

Recommerce prezintă rezultatele celei de-a treia ediții a barometrului său anual „Piața Telefoniei Mobile Second-Hand”, realizat de KANTAR în peste 12 țări europene, inclusiv în România.

Într-un moment în care piața de recondiționare câștigă tot mai multă popularitate, cu peste 309 milioane de smartphone-uri recondiționate vândute la nivel mondial în 2023 conform IDC, Recommerce expune rezultatele pieței de second-hand și obiceiurile consumatorilor din România, precum și principalele tendințe care se preconizează în acest sector.

Românii se numără printre europenii cei mai dornici să cumpere un smartphone recondiționat — dorință determinată în principal de nevoia de a economisi eficient.

În 2023, 3% dintre români au achiziționat un dispozitiv recondiționat. Piața smartphone-urilor recondiționate este în creștere la nivel local, cu peste 60% dintre români exprimându-și interesul de a cumpăra un dispozitiv recondiționat.

Prețul este factorul determinant în decizia de a achiziționa un smartphone recondiționat pentru 70% dintre consumatorii români, cu 2% mai mulți față de anul 2022.

Această tendință se menține constantă în toată Europa, unde 67% dintre consumatori pun accent pe prețurile mai accesibile, mai ales din cauza inflației crescute. Preferința pentru modelele de vârf se observă la 40% dintre consumatori, înregistrând o creștere de 5%, și întrece semnificativ preocupările legate de impactul asupra mediului.

Într-o perioadă caracterizată de inflație, când cele mai noi modele pot ajunge să coste chiar și 1.000€, telefoanele recondiționate devin o alternativă avantajoasă pentru buget, având prețuri în medie cu până la 50% mai reduse față de cele noi.

Peste 30% dintre consumatorii din România (+3%) își propun să aibă un impact pozitiv asupra mediului atunci când achiziționează un produs.

Platformele online sunt preferate de peste 80% dintre consumatori pentru achiziționarea smartphone-urilor recondiționate, marcând cel mai înalt procent observat printre țările europene. 44% dintre consumatori (+5%) preferă să cumpere direct de la operatorii de telecomunicații.

Majoritatea românilor preferă să revândă smartphone-ul folosit în loc să-l păstreze.

În contextul discuțiilor continue despre inflație și puterea de cumpărare scăzută, românii arată o conștientizare crescută a opțiunilor lor pentru revânzarea smartphone-urilor. O proporție de 35% dintre respondenți își declară intenția de a-și revinde telefonul mobil actual, cu 8% mai mult față de anul 2022.

Proporția consumatorilor români care plănuiesc să-și păstreze telefonul vechi pentru eventuale nevoi viitoare a scăzut cu 3 puncte, la 28%. Această schimbare indică o tendință unică printre români, reflectând un comportament observat în piețele mai mature, precum Franța, unde propensiunea de a revinde smartphone-urile depășește tendința de a le păstra pentru nevoi potențiale — un contrast față de sentimentul predominant în alte țări evaluate, unde, în medie, 39% dintre consumatori preferă să-și păstreze smartphone-urile vechi.

De altfel, 33% dintre români au hotărât să-și doneze telefoanele vechi, în timp ce 7% au ales să le recicleze.

„Există o tendință notabilă către un comportament de cumpărare îndreptat spre ecologie în România. Mai mult ca oricând, compania noastră este angajată să sprijine această tranziție către o piață a smartphone-urilor sustenabilă, oferind în același timp o opțiune accesibilă din punct de vedere financiar consumatorilor.” a declarat Hector Destailleur, General Manager al Recommerce Group pentru Europa de Est.

„Smartphone-urile noastre recondiționate devin o opțiune din ce în ce mai atractivă pentru cumpărătorii inteligenți. Numai în 2023, am vândut peste 30.000 de smartphone-uri recondiționate în regiune. Din România, ne-am extins în Bulgaria, Croația, Grecia, Ungaria, Moldova, Slovacia și Slovenia, și mai multe alte țări urmează să fie incluse în curând. Ne propunem o creștere de cel puțin 30% în 2024.” a menționat Grégoire Vigroux, Co-Fondator & Consilier Senior, Recommerce Europa de Est.

Share this article
Prev Post

Între Vecini oferă granturi de 15.000 euro pentru proiecte comunitare

Next Post

HugBins. McDonald’s lansează în România coșurile care se îmbrățișează, pentru a încuraja păstrarea unui mediu curat

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Read next