Citroën a anunțat astăzi lansarea în al 2-lea trimestru din 2024 a noului său model C3, complet electric, cel mai popular model al mărcii, care s-a vândut în peste 5,6 milioane de unități de la lansarea primei generații în 2002.
Noul ë-C3 este promovat de Citroën ca fiind primul hatchback electric din segmentul B proiectat și construit în Europa, care oferă cel mai bun confort din clasă, un nivel remarcabil de echipare și un raport calitate-preț „incredibil”.
Cu un preț de pornire 23.300 de euro, ë-C3 va concura direct cu vehiculele electrice de producție chineză care se așteaptă să invadeze Europa, iar în acest context, o versiune și mai ieftină, de 20.000 de euro, este planificată pentru începutul lui 2025.
Vehiculul electric de la Citroen, parte a grupului auto Stellantis, va fi asamblat în Slovacia și are aceeași dimensiune ca și actualul automobil de oraș C3, dar mai puțin rotunjit și puțin mai înalt. Are o autonomie limitată de 320 km și folosește tehnologia bateriei LFP (litiu-ion fosfat), mai ieftină, importată din China.
„Aceasta este cea mai importantă lansare pentru marca Citroen în cel puțin 10 ani”. „Este un nou mod de a încălca convențiile pieței. O mașină electrică europeană la 23.000 de euro? Nu există.”, a declarat directorul general Citroen, Thierry Koskas, citat de Reuters, care a adăugat că lansarea de vehicule la prețuri accesibile a fost întotdeauna o parte importantă a ADN-ului Citroën.
Koskas a mai spus că nu a dorit să facă din noul C3 un „brad de Crăciun tehnologic”, dar nu s-a zgârcit în privința a ceea ce contează: „are atribute de confort și electrice care sunt la cel mai bun nivel” – cum ar fi suspensia moale disponibilă în cazul modelelor superioare mai mari.
De notat că prețul vehiculului electric poate coborî semnificativ prin tichetele de stat de până la 5.000 de euro și că modelul de bază s-ar putea califica pentru așa-numitul program de „leasing social” al guvernului francez, de 100 de euro pe lună pentru vehiculele electrice.