Gigantul mondial al articolelor sportive Decathlon Group a încheiat anul 2023 cu o creștere a veniturilor de 4,4% și cu o reducere de 10% a emisiilor absolute de carbon, în ciuda incertitudinilor globale actuale, scrie publicația Just Style.
Directorul executiv al Decathlon, Barbara Martin Coppola, a declarat că reducerea puternică a emisiilor de CO2 a companiei „este o prioritate absolută pentru Decathlon, ca parte a angajamentului nostru de a ne păstra locul de joacă comun”.
Martin Coppola a subliniat că întreprinderile globale au operat în circumstanțe fără precedent în 2023 și a adăugat: „La Decathlon am ales să folosim acest moment pentru a acționa și pentru a ne transforma. Am așezat mulți piloni pentru viitor și sunt mulțumit de rezultatul pe care l-am obținut (…)”
Rezultatele de mediu ale Decathlon pentru anul 2023
Decathlon a declarat că a colaborat cu partenerii industriali pentru a decarboniza procesele și a promova modele de afaceri circulare. Compania a spus că obiectivele sale cheie sunt aliniate la Acordul de la Paris, iar standardul Net Zero a ghidat eforturile de sustenabilitate ale companiei.
- Decathlon a obținut o reducere cu 10% a emisiilor absolute de CO2 (domeniile 1, 2 și 3) în comparație cu anul precedent
- 86,2% din energia electrică consumată a provenit din surse regenerabile
- Produsele cu design ecologic au constituit 39% din totalul vânzărilor
- Vânzările circulare au crescut cu 27% față de anul precedent, ajungând la 420 milioane de euro (453,5 milioane de dolari)
- Peste 1,02 milioane de produse second-hand vândute
- 2,78 milioane de produse au fost reparate pe parcursul anului
- 1.421 de acțiuni de conștientizare pe tema dezvoltării durabile
- 95.000 de persoane implicate în evenimente legate de dezvoltarea durabilă
Rezultatele economice ale Decathlon în 2023
Compania a raportat, printre altele:
- o creștere de 4,4% a veniturilor față de anul precedent, ajungând la 15,6 miliarde de euro (16,84 miliarde de dolari).
- Vânzările digitale au reprezentat 17,4% din veniturile totale ale grupului – o creștere de 0,7% față de 2022
- Prezența sa globală: 78 de teritorii
- Decathlon a vândut 1,19 miliarde de produse în 1.749 de magazine în 2023