În ciuda eforturilor SUA și UE de a asigura aprovizionarea internă locală, toți producătorii majori de baterii EV rămân stabiliți în Asia.
Un nou grafic realizat de Visual Capitalist clasifică primii 10 producători de baterii EV în funcție de dezvoltarea totală de baterii (măsurată în MWh) în 2023.
Datele provin din EV Volumes.
În top se află CATL (Contemporary Amperex Technology Co. Limited), cu o cotă de piață de 34%. CATL furnizează o serie de vehicule electrice fabricate în China, inclusiv Tesla Model Y, SAIC MG4/Mulan și diverse modele Li Auto.
În 2023, BYD a depășit LG Energy Solution pentru a ocupa locul al doilea.
Acest lucru a fost determinat de cererea din partea modelelor proprii și de creșterea numărului de contracte cu terți, inclusiv furnizarea de baterii pentru Tesla Model Y fabricat în Germania, Toyota bZ3, Changan UNI-V, Venucia V-Online, precum și pentru mai multe modele Haval și FAW.
Primii trei producători de baterii (CATL, BYD, LG) reprezintă împreună două treimi (66%) din totalul bateriilor utilizate.