OTP Bank România și-a anunțat planurile de consolidare a politicilor de sustenabilitate prin implementarea, în acest an, a unui nou cadru strategic menit sa integreze cele mai bune practici de ESG (factori de mediu, sociali şi de guvernanţă) în întreaga organizație, cu scopul final de a sprijini creșterea economică durabilă și de a îmbunătăți calitatea vieții pentru generațiile actuale și viitoare.
Strategia de ESG a OTP Bank se va concentra pe trei piloni principali – produs, planetă, oameni, descriși prin 3 zone de responsabilități:
- furnizor responsabil;
- angajator responsabil;
- actor social responsabil.
În calitate de furnizor responsabil, scopul OTP Bank este de a finanța tranziția treptată la o economie cu emisii reduse de dioxid de carbon și de a oferi o gama de produse sustenabile si opțiuni de finanțare echilibrată. Această direcție strategică nu se referă doar la creșterea portofoliului de credite verzi, ci și la continuarea investițiilor în produse și canale digitale, menținând în același timp serviciile tradiționale disponibile in sucursale pentru categoriile de clienți care nu pot utiliza instrumente digitale avansate.
„Recentele frământări și crize sociale, geopolitice, economice și de mediu urcă agenda ESG în lista priorităților, integrând respectul pentru planetă și oameni, ca punct central în modelele decizionale și în strategia de afaceri. OTP Bank analizează cu atenție toate implicațiile pentru a construi o strategie ESG corectă și eficientă, în conformitate cu viziunea companiei, concentrată în jurul portofoliului de produse și servicii al băncii. Atât intern, cât și extern, vom deveni agenti de transformare din punct de vedere al sustenabilității. Oamenii înșiși devin agenti ai transformarii sustenabile. Pe acest fond, businessul nostru va evolua, și primii pași în această direcție au fost deja făcuți”, a declarat Zoltán Balázs, CRO, Director General Adjunct, leader in transformarea ESG a OTP Bank România.