În urma controlului efectuat de Autoritatea olandeză pentru Consumatori și Piețe (ACM), giganții retaileri de articole vestimentare și sportive H&M și Decathlon au fost avertizați să modifice informațiile de sustenabilitate neclare și insuficient fundamentate de pe etichetele hainelor, astfel încât să ofere consumatorilor informații explicite, pentru a evita riscul de practici înșelătoare.
Este cazul produselor ”Conscious” (H&M) și ”Ecodesign” (Decathlon), ale căror etichete nu indică beneficiul clar pe care acestea le-ar avea asupra mediului, în opinia ACM.
Potrivit ACM, cele 2 companii s-au angajat, în urma avertismentelor, să facă donații în valoare de 400.000 și respectiv 500.000 de euro pentru proiecte de fashion sustenabil.
Cateautje Hijmans van den Bergh, membră a consiliului de administrație al ACM, a declarat:
„Consumatorii care doresc să facă alegeri durabile trebuie să aibă încredere în veridicitatea afirmațiilor pe care întreprinderile le fac pe etichetele produselor sau site-urile lor. Ne bucurăm să constatăm că aceste companii au recunoscut că ar fi trebuit să informeze mai clar consumatorii cu privire la aspectele de durabilitate ale produselor lor și că își vor revizui practicile informaționale de durabilitate. De asemenea, vor lua măsuri pentru a-și informa mai bine clienții pe viitor. Salutăm, de asemenea, angajamentul lor de a dona sume generoase de bani pentru cauze sustenabile ca o compensație pentru afirmațiile lor vagi privind sustenabilitatea.”