Lansată în 2018 cu scopul încurajării colectării selective a deșeurilor, campania P&G „O Românie curată începe de acasă” a continuat și s-a extins la nivel național prin parteneriatul succesiv cu două organizații de mediu, Let’s Do It, Romania! și Act for Tomorrow.
Campania P&G a fost gândită în ideea cultivării spritului civic și a respectului față de natură, prin activități de educație a tinerilor pe tema colectării selective și a reciclării și acțiuni concrete de ecologizare la nivel national.
În 2022, campania „O Românie curată începe de acasă” a fost marcată de două inițiative. Prima a fost lansată în primăvara acestui an, în parteneriat cu Act for Tomorrow – prin care 500 de voluntari din Pitești, Timișoara, Snagov, București, Constanța și Craiova au strâns într-o lună 3 tone de deșeuri în comunitățile lor.
A 2-a inițiativă a stat sub semnul unei campanii de cause-related marketing derulate de P&G împreună cu lanțul Carrefour și Let’s Do It, Romania!. Astfel, pentru fiecare produs cumpărat în perioada 18.08 – 05.10.2022 din magazinele Carrefour din România, P&G a „adus o contribuție pentru eforturile (…) Let’s do it, Romania!.”
Pe 15 octombrie, 120 voluntari din orașele București, Râmnicu Vâlcea și Iași, selectate prin vot de public pe platforma P&G, youtil.ro, au colectat în total peste 1.27 tone de deșeuri.
Ce urmează
Potrivit informațiilor de pe youtil, P&G și-a fixat ca obiective în ceea ce privește impactul de mediu pentru 2022-2030 colectarea a 30.000 kg de deșeuri din natură și reciclarea a 10.000 kg de plastic și refacerea pădurilor prin plantarea a 11.000 de arbori reprezentând aproximativ 2 ha de păduri noi.