Companii responsabile față de mediu și oameni

INTERVIU Ionuț Ștefănescu, Director General Clarfon SA: Calitatea vieții înseamnă implicit un aer mai curat, o natură nepoluată și conservarea biodiversității, esențiale pentru un viitor mai bun pentru generațiile viitoare

Clarfon este prezentă pe piața din România din anul 2003 cu un portofoliu format din toate dispozitivele medicale din sfera ORL: aparate auditive, implant cohlear, butoane fonatorii, canule, laringofoane, sisteme asistive de auz. Compania are o rețea formată din peste 50 de cabinete și peste 100 de specialiști la nivel național. Clarfon s-a poziționat la nivel național ca prima companie din sectorul său de activitate care își aliniază strategia de intervenție comunitară la Obiectivele de Dezvoltare Durabilă ale Națiunilor Unite (ODD). Prin această abordare, protejarea mediului devine una dintre prioritățile Clarfon în asigurarea calității vieții oamenilor.

Redăm mai jos un interviu realizat cu Ionuț Ștefănescu, Director General Clarfon SA, despre sustenabilitate și strategia companiei de protejare a mediului și a comunităților.

Ce înseamnă sustenabilitatea pentru Clarfon?

În prezent, sustenabilitatea este un concept pe care tot mai multe companii din România l-au adoptat și înglobat în strategia lor de afaceri. Dacă inițial conceptul a fost aplicat de multinaționale, venind pe filiera companiei mamă, astăzi vedem inclusiv companii cu acționariat 100% românesc pentru care sustenabilitatea este un obiectiv strategic pentru următorii ani. Sustenabilitatea reprezintă o abordare complexă a responsabilității pe care o companie o are față de toți stakeholderii săi iar pentru noi, cei de la Clarfon, aceasta înseamnă grija față de mediul înconjurător dublată de cea față de comunitățile în care ne desfășurăm activitatea. Obiectivul nostru principal pe termen mediu și lung este să diminuăm cât mai mult posibil impactul pe care compania noastră îl are asupra mediului și societății, astfel încât societatea și mediul de afaceri în care activăm să ne perceapă ca o companie responsabilă social, cu o dezvoltare sustenabilă atât financiar cât și din punctul de vedere al mediului și comunităților. 

De unde a venit ideea de a porni campania „Un Pacient Protezat. Un Copac Plantat” si ce presupune aceasta?

Înființată în anul 2003, Clarfon este o companie specializată în comercializarea de dispozitive medicale din sfera ORL – aparate auditive, implant cohlear, butoane fonatorii, canule, laringofoane, sisteme asistive de auz. Activăm așadar într-un domeniu în care avem în centrul atenției creșterea calității vieții oamenilor, prin controlul și menținerea sănătății auzului, ca intervenție principală. Însă calitatea vieții înseamnă implicit un aer mai curat, o natură nepoluată și de asemenea păstrarea și conservarea biodiversității ca element esențial pentru un viitor mai bun pentru generațiile viitoare. Practic de aici a pornit, anul trecut, ideea campaniei „Un Pacient Protezat. Un Copac Plantat”, implementată cu sprijinul Asociației CSR Nest și care s-a derulat sub sloganul „Tu auzi sunetul pădurii?”. Sloganul a fost gândit astfel încât să facă legătura între domeniul nostru de activitate și intenția declarată de a contribui la protejarea mediului înconjurător prin plantarea de copaci în zonele din România care au nevoie de împăduriri. La fel ca anul trecut, mecanismul campaniei este ca pentru fiecare aparat auditiv vândut, Clarfon să planteze un copac. Anul trecut am avut acțiuni de plantare în județul Prahova, iar anul acesta vom împăduri o suprafață de aproape 3 hectare în Oltenița, județul Călărași. 1.450 de puieți de plop euroamerican vor fi plantați în zonele Șoldanu și Budești, alături de Asociația CSR Nest și cu sprijinul Direcției Silvice Călărași. Campania din acest an se derulează sub sloganul „Good People Do Good Things”, tocmai pentru a sublinia încă o dată angajamentul nostru pe termen lung de a ne implica în comunitate.

Care sunt direcțiile strategice de sustenabilitate pe care Clarfon le urmărește?

Statisticile la nivel național arată că în România calitatea aerului este influențată de un grad ridicat de poluare. Acest lucru afectează în mod semnificativ calitatea vieții populației. În plus, în ultimele decenii, România s-a confruntat cu un nivel ridicat al defrișărilor, ceea ce a condus la crearea unor importante dezechilibre ale ecosistemelor naturale. Ca direcție de intervenție particulară, Clarfon și-a aliniat strategia de implicare comunitară prin contribuirea la protejarea mediului înconjurător și asigurarea unui aer mai curat, prin plantarea de copaci în zone din sudul României.

În acest fel, implicarea Clarfon se aliniază Obiectivului 15 de Dezvoltare Durabilă al Națiunilor Unite: „Protejarea, restaurarea și promovarea utilizării în mod sustenabil a ecosistemelor naturale, gestionarea sustenabilă a pădurilor, combaterea fenomenului de deșertificare și diminuarea procesului de degradare a solului și a biodiversității. În acest fel, Clarfon devine prima companie sustenabilă din sectorul în care activează. Astfel, Clarfon devine prima companie din sectorul său de activitate care își aliniază strategia de intervenție comunitară la Obiectivele de Dezvoltare Durabilă ale Națiunilor Unite.

Ce planuri de viitor aveți pentru campania „Un Pacient Protezat. Un Copac Plantat”?

Ne propunem să continuăm demersurile noastre în direcția protejării mediului înconjurător și să ne poziționăm ca o companie sustenabilă pentru care protejarea mediului devine o prioritate în asigurarea calității vieții oamenilor. Ne dorim ca strategia noastră de sustenabilitate să se bazeze pe nucleul companie – clienți – angajați, astfel încât să acționăm împreună într-un efort comun al cărui impact pozitiv asupra comunităților și mediului înconjurător să fie cât mai mare. Totodată vom continua să ne menținem portofoliul de aparate reîncărcabile care să înglobeze tehnologie performantă, prietenoasă pentru mediul înconjurător. În plus, pentru că scopul nostru este să contribuim la creșterea calității auzului clienților noștri, ca parte dintr-un angajament de sprijinire a sănătății comunităților, periodic derulăm diferite promoții la aparatele de top, așa cum este cazul promoției din luna noiembrie de Black Friday.

Detalii despre campania „Un Pacient Protezat. Un Copac Plantat” pe website-ul Clarfon

Share this article
Prev Post

Macron vrea să refacă 10% din suprafața de pădure a Franței afectată de incendiile din acestă vară

Next Post

Campania de mediu P&G „O Românie curată începe de acasă” în 2022

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Read next