Companii responsabile față de mediu și oameni

Cantitate record, de 181 tone de alimente, donate de clienții Lidl pentru comunitățile defavorizate

A 10-a edție a Colectei naționale de alimente, organizată de Lidl România, rețeaua Băncilor de Alimente, cu sprijinul FEPRA, s-a încheiat cu 181 de tone de alimente donate de clienții Lidl – cea mai mare cantitate de alimente donată de la prima ediție a colectei și până în prezent.

Acțiunea s-a desfășurat la nivel național, în toate magazinele Lidl din țară, produsele donate de clienți fiind colectate de către cei 2.743 de voluntari ai Băncilor pentru Alimente din București, Cluj, Roman, Brașov, Oradea, Timișoara, Constanța, Craiova și Galați și distribuite, până la finalul lunii aprilie, către 207 ONG-uri din mai multe regiuni ale țării.

Cele 181 de tone de alimente au ajuns astfel la peste 42.000 persoane vulnerabile din cămine de bătrâni, centre de plasament pentru minori, cantine sociale sau centre pentru persoane fără adăpost. 

Indicatori

  • alimentele din categoria cereale și panificație au reprezentat aproximativ jumătate din cantitatea colectată, urmate de produsele din categoria grăsimi și uleiuri, produsele pe bază de proteine și cele de cofetărie;
  • clienții au donat cantități record în magazinele Lidl din Huși, jud. Vaslui (5.148 kg), Râmnicu Vâlcea, jud. Vâlcea (3.252 kg) și Târgu Lăpuș, jud. Maramureș (3.232 kg);
  • la nivel regional, cele mai mari cantități de alimente au fost colectate și direcționate de Banca pentru Alimente Cluj (peste 41 de tone), Roman (peste 28 de tone) și București (peste 23 de tone), către 104 ONG-uri beneficiare.

Lidl România și-a asumat, în calitate de partener fondator, să susțină financiar nu doar costurile de start-up ale fiecărei Bănci Regionale pentru Alimente, dar și să contribuie la dezvoltarea infrastructurii rețelei.

Încă de la deschiderea primei Bănci, Lidl România a investit aproximativ 14.600.000 lei în dezvoltarea rețelei de Bănci pentru Alimente din România și a donat către aceasta peste 3.300 de tone de produse alimentare și non-alimentare.

Share this article
Prev Post

Kaufland oferă reduceri egale cu valoare garanției recuperate la returnarea recipientelor SGR

Next Post

ACEA: UE are nevoie de 8 ori mai multe puncte de încărcare pe an până în 2030 pentru a-și îndeplini obiectivele climatice

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Read next