Companii responsabile față de mediu și oameni

Clarfon și Asociația CSR Nest marchează Ziua Mondială a Auzului prin plantarea a 1.450 de stejari în cadrul campaniei „Un Pacient Protezat. Un Copac Plantat”

Clarfon a marcat data de 3 martie, desemnată drept Ziua Mondială a Auzului, prin plantarea a 1.450 de puieți de stejar în localitatea Târgșoru Vechi din județul Prahova. Acțiunea a făcut parte din cea de-a treia ediție a campaniei anuale de împădurire „Un Pacient Protezat. Un Copac Plantat”, finanțată de Clarfon și implementată de Asociația CSR Nest, cu sprijinul Ocolului Silvic Ploiești, din cadrul Direcției Silvice Prahova. La acțiunea de împădurire din acest an au participat în total aproximativ 50 voluntari din rândul angajaților Clarfon, angajați ai Ocolului Silvic Ploiești și voluntari ai Asociației CSR Nest.

Dezvoltată sub sloganul „Good People Do Good Things”, cea de-a treia ediție a campaniei „Un Pacient Protezat. Un Copac Plantat” și-a propus să sublinieze importanța dimunuării poluării, ca factor esențial în asigurarea unui nivel de sănătate ridicat al populației, prin creșterea suprafețelor împădurite. Statisticile la nivel național arată că în România calitatea aerului este influențată de un grad ridicat de poluare, ceea ce afectează în mod semnificativ calitatea vieții populației. În plus, în ultimele decenii, România s-a confruntat cu un nivel ridicat al defrișărilor, ceea ce a dus la crearea unor importante dezechilibre ale ecosistemelor naturale. De altfel, România este a doua cea mai poluată țară din Europa, ocupând locul 6 la nivel global, potrivit studiului Dyson, Global Connected Air Quality Data, cea mai mare cercetare privind calitatea aerului din spațiile interioare, la nivel global.

La fel ca și în edițiile anterioare, și în acest an în cadrul campaniei s-a pus accent pe dezvoltarea spiritului civic și a implicării comunitare, ceea ce a presupus ca pentru fiecare aparat auditiv vândut în peste 70 de cabinete la nivel național, Clarfon să planteze un copac.

Campania „Un Pacient Protezat. Un Copac Plantat” face parte din strategia pe termen lung a Clarfon care se concentrează pe două direcții majore: prevenirea problemelor legate de auz și scăderea impactului pe care compania îl are asupra mediului înconjurător inclusiv prin adoptarea de tehnologii medicale pentru aparatele auditive cât mai prietenoase cu mediul înconjurător. La nivel global, peste 80% din nevoile de îngrijire a auzului rămân nerezolvate, iar pierderea auzului implică un cost anual de aproape 1 trilion de dolari la nivel global, potrivit datelor Organizației Mondiale a Sănătății (OMS). Percepţiile greşite ale societăţii profund înrădăcinate şi mentalităţile de stigmatizare sunt factori cheie care limitează eforturile de prevenire şi abordare a pierderii auzului.

„Pentru că activăm în domeniul comercializării de aparate auditive, Clarfon are în centrul atenției creșterea calității vieții oamenilor, prin controlul și menținerea sănătății auzului, ca intervenție principală. Am decis ca în ediția din acest an să asociem acțiunea de plantare din cadrul campaniei Un Pacient Protezat. Un Copac Plantat, cu Ziua Mondială a Auzului, tocmai pentru a atrage atenția asupra faptului că sănătatea noastră depinde într-o măsură foarte mare de asigurarea unui mediu sănătos. Așa cum avem responsabilitatea față de noi înșine de a ne păstra sănătatea prin prevenție, tot așa avem datoria față de generațiile viitoare să prevenim efectele negative ale schimbărilor climatice prin protejarea naturii. Împăduririle reprezintă pentru noi, cei de la Clarfon, una dintre modalitățile prin care alegem să fim responsabili față de mediu”, spune Ionuț Ștefănescu, Director General Clarfon.

Prin cele trei ediții ale campaniei „Un Pacient Protezat. Un Copac Plantat”, Clarfon adresează Obiectivul 15 de Dezvoltare Durabilă al Națiunilor Unite: „Protejarea, restaurarea și promovarea utilizării în mod sustenabil a ecosistemelor naturale, gestionarea sustenabilă a pădurilor, combaterea fenomenului de deșertificare și diminuarea procesului de degradare a solului și a biodiversității”. Astfel, Clarfon devine prima companie din sectorul său de activitate care își aliniază strategia de intervenție comunitară la Obiectivele de Dezvoltare Durabilă ale Națiunilor Unite.

„Cu fiecare acțiune de plantare care are loc în România, fiecare dintre noi ne aducem contribuția la protejarea mediului și a biodiversității care se creează în zona împădurită. Schimbările climatice – temperaturile foarte ridicate și nivelul scăzut al precipitațiilor – își pun tot mai mult amprenta negativă asupra ecosistemelor. Ca atare, monitorizarea împăduririlor este esențială pentru a asigura o rată cât mai mare de succes a acestora, iar acest lucru este posibil doar prin parteneriate durabile cu direcțiile silvice județene, așa cum este cazul colaborării noastre cu Ocolul Silvic Ploiești”, spune Anda Sebesi, Director de Comunicare, Asociația CSR Nest.

Începând din anul 2012, Clarfon derulează anual campanii sociale de conștientizare a importanței auzului, în care persoanele interesate își pot evalua auzul în mod gratuit. În plus, compania și-a concentrat eforturile pe oferirea de aparate auditive reîncărcabile, eliminând în acest fel folosirea bateriilor, unul dintre tipurile de deșeuri cu impact semnificativ asupra mediului înconjurător. Nu în ultimul rând, toate aparatele auditive  din portofoliul Clarfon înglobează tehnologii performante, prietenoase cu mediul înconjurător, producătorul Sonova fiind lider în domeniul soluțiilor de auz.

Despre Clarfon

Clarfon este prezentă pe piața din România din anul 2003 și are un portofoliu format din toate dispozitivele medicale din sfera ORL: aparate auditive, implant cohlear, butoane fonatorii, canule, laringofoane, sisteme assistive de auz. Compania are o rețea formată din peste 77 de cabinete și peste 140 de specialiști la nivel național. Toate cabinetele Clarfon respectă standardele europene de siguranță sanitară.

Despre Asociația CSR Nest

Asociația CSR Nest a fost înființată în 2010, cu misiunea de a promova responsabilitatea socială în rândul societăţii civile şi al companiilor și comportamentul responsabil față de mediu. Totodată Asociația este implicată într-o serie de demersuri privind dezvoltarea comunitară și organizațională, cu scopul de a crea comunități sustenabile și a contribui la progresul societății civile la nivel național. Pentru mai multe informații, vizitați www.csrnest.ro.

Share this article
Prev Post

HugBins. McDonald’s lansează în România coșurile care se îmbrățișează, pentru a încuraja păstrarea unui mediu curat

Next Post

Firmele din sectorul agro-alimentar, obligate să combată risipa alimentară prin reducerea prețurilor, direcționarea alimentelor către ONG-uri sau unități de procesare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Read next