Companii responsabile față de mediu și oameni

COCA-COLA HBC își propune zero emisii nete până în 2040

Până în 2030, pornind de la un obiectiv bazat pe știință, deja aprobat, compania va reduce emisiile generate de lanțul de valoare cu 25%, la care se adaugă o reducere suplimentară de 50% în următorul deceniu. Pentru a diminua 90% din emisiile provenite din acțiunile terților, CCH își va extinde parteneriatele curente cu furnizorii. În cazul în care emisiile nu pot fi reduse conform așteptărilor, compania va investi în alte măsuri de protejare a mediului.

„Angajamentul pe care ni l-am asumat reprezintă destinația finală a unei călătorii pe care am început-o cu mulți ani în urmă. Vine să susțină filozofia noastră de a sprijini dezvoltarea socio-economică a comunităților noastre și de a avea un impact cât mai redus asupra mediului. Această filozofie contribuie la creșterea noastră în viitor. Deși nu avem încă toate răspunsurile, planul nostru, istoricul companiei și parteneriatele existente ne oferă încrederea că vom reuși.” a declarat Zoran Bogdanovic, CEO-ul Coca-Cola HBC.

Pentru a-și atinge scopul, Coca-Cola HBC si-a stabilit următoarele direcții:

• Investiții de 250 milioane de euro în inițiative de reducere a emisiilor, până în 2025;

• Reducerea emisiilor de carbon rezultate din operațiunile directe, prin trecerea la energie electrică provenită 100% din surse regenerabile și surse de energie cu emisii scăzute de dioxid de carbon, prin îmbunătățiri continue și inovații în ceea ce privește eficiența energetică;

• Accelerarea demersurilor către o abordare circulară, cu mai puține emisii de carbon, în ceea ce privește ambalajele, prin creșterea utilizării rPET (PET reciclat), opțiuni de ambalaje reutilizabile, eliminarea plasticului din ambalajele secundare;

• Furnizarea către clienți a unor echipamente frigorifice mai eficiente din punct de vedere energetic și prietenoase cu mediul;

• Reducerea emisiilor din ingredientele agricole;

• Implementarea programului „Flota Verde” („Green Fleet”) cu scopul de a face trecerea la alternative cu emisii de carbon reduse sau zero.

Mai mult decât atât, Coca-Cola HBC a introdus obiective de reducere a emisiilor de CO2 în planurile pe termen lung de motivare a managementului.

În ultimul deceniu, compania a redus emisiile de carbon directe la jumătate, iar planul de reducere CO2 până în 2030 este deja aprobat pe scenariul de menținere a încălzirii globale în jurul țintei de 1,5 grade. În martie 2021, Coca-Cola HBC a câștigat, pentru a cincea oară în ultimii 7 ani, titlul de lider în domeniul sustenabilității, în rândul companiilor de băuturi din întreaga lume, conform Indicelui de Sustenabilitate Dow Jones (Dow Jones Sustainability Index). Compania este, de asemenea, clasată în topul celor mai sustenabili actori de pe piață, în indici de referință ESG, precum: CDP, MSCI ESG și FTSE4Good.

Noul angajament este susținut și de coaliția „We Mean Business”, iar Coca-Cola HBC s-a alăturat listei companiilor care sprijină inițiativa „Race to Zero”.

Share this article
Prev Post

McDonald’s își asumă angajamentul de a atinge obiectivul „zero emisii de carbon” până în 2050

Next Post

BCR lansează primele carduri prietenoase cu mediul, realizate din 85% plastic reciclat 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Read next