Companii responsabile față de mediu și oameni

Coca-Cola HBC România a publicat al optulea raport de sustenabilitate ce cuprinde practicile și direcțiile proritare de sustenabilitate ale anului 2021

Coca-Cola HBC România, liderul industriei locale de băuturi, a publicat cel mai recent raport de sustenabilitate. Acesta prezintă o imagine de ansamblu despre viziunea companiei pentru dezvoltarea durabilă, obiectivele și etapele urmărite, pe baza rezultatelor non-financiare pentru anul 2021.

De-a lungul ultimilor ani, practicile sustenabile au adus companiei Coca-Cola HBC România o serie de recunoașteri, una dintre cele mai relevante fiind titlul de Cea mai sustenabilă companie din România (conform studiului Romania CSR/CST Index, realizat de agenția independentă The Azores), obținut șase ani la rând (2016 – 2021).

”Suntem prima companie din industria FMCG care a realizat un raport de sustenabilitate. Raportăm transparent și la standarde internaționale, urmărind ca rezultatele noastre de sustenabilitate să poarte amprenta unei schimbări în bine. Sustenabilitatea și raportarea performanțelor non-financiare presupun să fim exigenți cu noi, să ne întrebăm în permanență ce putem face mai mult și mai bine, să acționăm curajos. Evaluarea ne ajută să ne îmbunătățim performanțele și să calibrăm eforturile. Investim și inovăm constant pentru a atinge ținte ambițioase și ne implicăm întreaga echipă în această călătorie. Fiecare progres anual, fie că vorbim despre consumul de resurse, de proiecte pentru comunitate – are în spate investiții și angrenează o echipă dedicată, iar angajamentul nostru este ferm: nu ne oprim aici. Vom încerca să fim azi mai buni decât ieri și mâine mai buni decât azi”, a declarat Alice Nichita, Corporate Affairs & Sustainability Director, Coca-Cola HBC România.

Gestionarea responsabilă a apei și reducerea consumului în procesul de producție reprezintă o direcție prioritară de sustenabilitate pentru Coca-Cola HBC România, reducând cu 6,34% consumul de apă necesar producerii unui litru de băutură răcoritoare, din 2017 până în 2021. Este, de asemenea, singurul producător de băuturi din România care deține certificarea Alliance for Water Stewardship pentru toate fabricile sale, cea mai importantă certificare pentru companiile care își propun un management eficient al apei.

În 2021, Grupul Coca-Cola HBC și-a asumat angajamentul NetZeroby40, care presupune reducerea emisiilor pe întregul lanț valoric până la zero net, până în 2040. În România, inițiativele implementate pentru a îndeplini această țintă includ:

  • Utilizarea în proporție de 100% de energie electrică din surse regenerabile și curate.
  • Creșterea gradului de utilizarea a PETului reciclat (rPET) în producția de noi ambalaje.
  • Înlocuirea echipamentelor frigorifice cu variante mai eficiente energetic. Ca urmare, 42% din echipamentele frigorifice ale companiei, aflate în locațiile clienților, consumă în prezent cu 50% mai puțină energie decât în trecut.

În ceea ce privește gestionarea sustenabilă a ambalajelor, viziunea companiei, O lume fără deșeuri, presupune inițiative care vizează întreg ciclul de viață al unui ambalaj, de la design, la colectare și reciclare. Principalele angajamente:

  • Recuperarea și reciclarea unei cantități de ambalaje egale cu cea pe care compania o pune pe piață, până în 2030.
  • Creșterea utilizării PET-ului reciclat în ambalaje la 35% până în 2025 și 50% până în 2030.
  • 100% ambalaje reciclabile, până în 2025.

Cu misiunea de a lăsa o lume mai bună După Noi, sub platforma cu același nume și alături de partenerii săi, Coca-Cola HBC România s-a implicat în comunitate și în 2021 prin campanii de conștientizare a publicului larg, cu obiectivul de colecta corect, separat, deșeurile reciclabile, astfel peste 15.000 de consumatori s-au implicat în colectarea separată a deșeurilor, în cadrul proiectelor de conștientizare, iar 34 tone deșeuri reciclabile au fost colectate prin rețeaua de containere inteligente, Big Belly, în București.

Raportul de Sustenabilitate Coca Cola HBC România

Share this article
Prev Post

Europa a înregistrat cea mai caldă lună octombrie de până acum

Next Post

Sondaj Tesco: 92% din cumpărătorii englezi nu știu întotdeauna ce alimente au în bucătărie

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Read next