Membrii comisiei de mediu a Parlamentului European au susținut săptămâna aceasta planul UE de a interzice efectiv vânzările de mașini noi pe benzină și diesel începând cu 2035, informează Reuters.
Comisia Europeană și-a fixat acest obiectiv ca parte a unui pachet mai amplu de politici privind schimbările climatice în iulie anul trecut, pe baza faptului că mașinile noi rămân active în trafic timp de 10 până la 15 ani – ceea ce înseamnă că 2035 punctul terminus pentru vânzările de mașini poluante, și asta fără a afecta planul UE de a avea emisii nete zero în toate sectoarele până în 2050.
Prin accelerarea trecerii la vehicule electrice cu emisii zero, UE își propune să atace problema emisiilor provocate de sectorul transporturilor, care reprezintă un sfert din totalul emisiilor din UE.
Producători auto, precum Volkswagen, și-au anunțat deja intenția de a opri vânzarea de mașini cu motoare termice în Europa până în 2035, dar unele grupuri din industrie se opun interzicerii vechilor tehnologii, invocând faptul că obiectivele UE pot fi atinse numai dacă factorii de decizie politică susțin o lansare masivă a infrastructurii de încărcare electrică.