Companii responsabile față de mediu și oameni

DS Smith lansează corturi din carton reciclat pentru sezonul festivalurilor

Compania de ambalaje DS Smith a lansat un cort din carton reciclat, care poate fi reciclat după utilizare, în încercarea de a reduce deșeurile în timpul sezonului festivalurilor de vară din UK, informează publicația edie.

Firma a încheiat un parteneriat cu firma EnviroTent, inovatoare în domeniul corturilor prietenoase cu mediul, pentru a dezvolta o versiune a cortului reciclată, reciclabilă și fără straturi de protecție.

Lipsa unor astfel de straturi nu face decât să îmbunătățească reciclabilitatea și chiar și așa corturile pot rezista până la patru săptămâni în condiții meteorologice de iarnă, inclusiv ploaie, potrivit DS Smith.

Directorul general al DS Smith pentru divizia de ambalaje din Regatul Unit și Irlanda, Paul Clarke, a declarat: „Suntem obișnuiți să înlocuim plasticul de pe rafturile supermarketurilor, dar în crearea corturilor din carton, vorbim despre ceva complet diferit – am schimbat modul în care ne-am gândit la design pentru a proteja o persoană, nu un produs.”

„Când am întâlnit-o pe Tayla Evans [director general al EnviroTent], am știut că cartonul ar putea avea un rol diferit și foarte important în înlocuirea plasticului și reducerea gunoiului din corturi și suntem foarte încântați de diferența pe care o putem face împreună, astfel încât oamenii să poată crea mai puține deșeuri și să aibă un festival fără remușcări.”

În afară de proprietățile sustenabile ale corturilor, camperilor li se promite un cort mai izolat fonic, care rămâne mai rece atunci când este cald și mai cald atunci când este frig, datorită izolației din carton ondulat.

Lansarea cortului coincide cu Festivalul Glastonbury. Aproximativ 200.000 de persoane sunt așteptate la Worthy Farm pentru evenimentul de cinci zile, pentru a asista la spectacolele unor artiști precum Coldplay, Shania Twain, SZA și Cyndi Lauper.

Munte de gunoaie în corturi

În ciuda acțiunilor întreprinse de campinguri și de organizatorii de festivaluri pentru a aborda problema deșeurilor de corturi, se estimează că aproximativ 250.000 de corturi ajung la groapa de gunoi în Regatul Unit în fiecare an după sezonul de vară. Corturile tipice sunt greu de reciclat, fiind adesea formate din mai multe componente din metal, plastic și textile sintetice.

Un sondaj recent realizat de OnePoll în rândul persoanelor care au cumpărat un cort în ultimii cinci ani a arătat că 70% dintre acestea l-au folosit o singură dată, iar 52% au recunoscut că, în viitor, ar fi înclinați să cumpere un cort pe care să îl folosească pentru un singur eveniment și apoi să-l arunce.

În afară de crearea unor corturi mai ușor reciclabile, așa cum au făcut DS Smith și EnviroTent, o altă abordare implică încurajarea reparării și reutilizării, așa cum face Decathlon prin campania Niciun cort lăsat în urmă. Până la 13 septembrie, clienții Decathlon își vor putea returna corturile eligibile în magazine, chiar dacă acestea au fost folosite. Aceștia vor primi un card cadou care echivalează cu prețul cortului.

Corturile colectate vor fi recondiționate, curățate și revândute prin intermediul platformei de revânzare „Second Life” a Decathlon. Platforma a fost lansată inițial în Regatul Unit anul trecut pentru bicicletele de marcă proprie și a fost extinsă în primăvara acestui an pentru a acoperi o gamă de echipamente de camping și de fitness, inclusiv crose de golf, rachete de tenis și plăci de paddle.

DS Smith a înlocuit 1 miliard de bucăți de plastic, mai repede decât estimase inițial

DS Smith a anunțat recent că începând cu 2020, a înlocuit peste 1 miliard de articole din plastic de uz zilnic de pe rafturile supermarketurilor, inclusiv caserolele de fructe și legume, lădițele din plastic și foliile care se găsesc pe baxurile de sticle de băuturi răcoritoare.

Articolele au fost înlocuite prin operațiunile DS Smith din 27 de țări din Europa și America de Nord care au lucrat la atingerea obiectivului comun, circular, de a elimina deșeurile și de a menține materialele în uz mai mult timp. România a jucat un rol important în această realizare, aici fiind înlocuite peste 19 milioane de bucăți de plastic cu alternative pe bază de fibre.

Share this article
Prev Post

Green Steps. E.ON Energie își răsplătește clienții cu reduceri la factura de energie pentru fiecare kilometru parcurs pe Via Transilvanica

Next Post

Start ONG. 12 ONG-uri trec mai departe în ultima etapă a apelului special de proiecte inovatoare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Read next