2023 este anul în care dm drogherie markt România și-a continuat și dezvoltat proiectele care au grijă de mediu, de comunitățile în care compania își desfășoară activitatea și de angajații proprii.
Prin gama sa de produse, dm le permite clienților săi să ia o decizie conștientă în favoarea produselor durabile și a mediului înconjurător. Accentul este pus atât pe mărcile proprii dm, cât și în selecția de produse de la partenerii locali și internaționali. Produsele sustenabile sunt semnalizate la raft prin eticheta verde. Anul acesta a fost implementată și „plasa pe viață”. Fabricată din vâscoză, aceasta poate fi returnată atunci când se deteriorează în drogheriile dm în schimbul unei plase noi.
Gestionarea corectă a deșeurilor și colectarea separată sunt alte două subiecte de interes când vine vorba despre implicarea în comunitățile locale. În parteneriat cu ADID Timiș (Asociația de Dezvoltare Intercomunitară Deșeuri), compania desfășoară o campanie de conștientizare în drogheriile din Timiș, dar și în sediul central, cu scopul de a distribui informații atât pentru clienți, cât și pentru comunitatea dm.
Implementarea stațiilor de reumplere a recipientelor pentru detergenții de rufe și vase BIO de la Planet Pure este o altă activitate sustenabilă a brandului, inițiativă premiată în 2023 cu trofeul de excelență de către Piața Trade, în cadrul conferinței CSR Excellence: Reset Targets. Produsele Planet Pure au la bază ingrediente și compuși proveniți din extracte de plante, iar ambalajele reutilizabile sunt compuse 100% din trestie de zahăr. Stațiile de reumplere permit reîncărcarea recipientelor cu detergent de haine sau de vase, reducând achiziția mai multor ambalaje și generarea de deșeuri.
Înlocuind Black Friday cu o zi a donațiilor, dm drogerie markt organizează anual campania Giving Friday, prin intermediul căreia oferă 5% din încasările ultimei vineri din luna noiembrie copiilor din medii defavorizate. Compania încurajează achizițiile din magazinele fizice sau online în data de 24 noiembrie, implicând în mod direct clienții în faptele bune inițiate de companie. Comunitatea dm contribuie cu drag în aceste inițiative.
În 2023, dm drogerie markt și partenerul său tradițional SOS Satele Copiilor au continuat campania „Ultima zi de vacanță, prima zi de școală”. 100 de copii din Satele SOS din Cisnădie, Sibiu, București și Bacău, precum și de la Centrul de Zi din Hemeiuș, au avut parte de o zi plină de distracție și aventură la Parc Dino-Zoo, în Râșnov, cu activități distractive și interactive.
Un alt proiect destinat copiilor, „O sală de clasă ca acasă”, desfășurat împreună cu Procter&Gamble, a avut loc pentru a doua oară în anul 2023. Dacă în 2022, cei doi parteneri au renovat o sală de clasă primară din județul Timiș la standarde europene, în 2023 au fost renovate două săli de clasă pentru copii.
„Inițiativele sociale și ecologice ne oferă oportunitatea de a contribui la bunăstarea comunității. Ne străduim să extindem eforturile noastre în fiecare an, astfel încât impactul angajamentului nostru să fie unul durabil. Credem că împreună cu partenerii, clienții și membrii comunităților din care facem parte la nivel de țară, suntem responsabili să avem grijă atât de mediu, cât și de membrii comunității. De aceea, respectând planul de sustenabilitate, ne propunem să creștem impactul pozitiv în mod constant, păstrând mereu în gând viitorul pe care ni-l dorim și pașii pe care trebuie să-i facem pentru a-l obține”, a declarat Daniela Jordanovski, manager marketing & achiziții al dm drogerie markt.