Companii responsabile față de mediu și oameni

Investitorii solicită companiilor de bunuri de larg consum reducerea ambalajelor din plastic. Printre destinatarii scrisorii se numără Coca-Cola Company, Danone, L’Oreal, Mondelez, PepsiCo și Nestlé

Aproape 200 de investitori, printre care Aviva și Axa, fac presiuni asupra clienților pentru a lua măsuri mai ferme în vederea reducerii dependenței lor de materialele plastice.

Grupul format din 185 de investitori a transmis o scrisoare directorilor executivi de la 30 dintre cele mai mari companii de bunuri de larg consum și comercianți cu amănuntul de produse alimentare din lume, în care afirmă că lipsa unor măsuri mai rapide de reducere treptată a plasticului la sursă și de îmbunătățire a gestionării deșeurilor generează riscuri financiare. Aceasta subliniază faptul că simpla îmbunătățire a gestionării deșeurilor nu este suficientă – în primul rând trebuie să se producă mai puține materiale plastice virgine.

„Întregul ciclu de viață al materialelor plastice reprezintă o amenințare gravă și în creștere pentru mediu, climă, biodiversitate, drepturile omului și sănătatea publică” se spune în scrisoare. „Noi, investitorii și reprezentanții acestora, considerăm că întreprinderile trebuie să țintească mai sus și să acționeze mai rapid pentru a aborda criza plasticului prin reducerea dependenței lor de ambalajele din plastic de unică folosință, depunând eforturi pentru a aduce producția și consumul de plastic în limitele granițelor planetare și alinierea la Acordul de la Paris și la Cadrul global de biodiversitate de la Kunming-Montreal. Prezenta declarație se adresează companiilor din sectorul bunurilor de larg consum și al comerțului cu amănuntul al produselor alimentare (…)”

Printre destinatarii scrisorii din domeniul bunurilor de consum se numără Coca-Cola Company, Danone, Kellogg, Keurig Dr Pepper, L’Oreal, Mondelez, PepsiCo și Nestlé. Printre destinatarii din domeniul comerțului cu amănuntul se numără Sainsbury’s, Tesco, Target, Marks & Spencer și Carrefour.

În scrisoare se afirmă, fără echivoc, că producția continuă de materiale plastice – în special de articole greu de reciclat – acumulează riscuri financiare. Printre riscuri se numără costurile mai mari care rezultă din impozitare și din costurile legate de responsabilitatea extinsă a producătorului, pentru care companiile nu sunt pregătite, plus riscurile financiare și de reputație generate de litigii.

„Majoritatea companiilor nu acționează suficient de rapid în fața crizei actuale a plasticului. Tratatul global privind materialele plastice oferă o oportunitate unică și istorică de a aborda problema direct la sursă – avem nevoie de companii care să susțină această ambiție privind prevenirea și reutilizarea, nu să facă lobby împotriva sa. Este șansa lor de a face parte din soluție.” a declarat Arthur van Mansvelt, senior engagement specialist la Achmea Investment Management, citat de publicația edie.

Tratatul global privind materialele plastice este orchestrat de ONU, cu ambiția generală de a stopa poluarea cu plastic. Forma inițială a tratatului a fost convenită anul trecut, iar o serie de discuții va culmina cu o versiune finalizată în 2024. S-a convenit deja că tratatul va acoperi toate etapele ciclului de viață al materialelor plastice.

Share this article
Prev Post

“Re”. Orange va organiza pe 10 mai o campanie prin care va răsplăti clienții care aduc telefoanele vechi în magazine

Next Post

Europenii sunt deranjați de creșterea numărului de ambalaje din hârtie și carton și vor reglementări stricte pentru companiile din industrie (Sondaj YouGov)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Read next