Companii responsabile față de mediu și oameni

Kaufland România – prima infrastructură de colectare a produselor de îngrijire personală și a locuinței la nivel național

Potrivit unui studiu realizat de Kaufland România și IZI Data privind comportamentul de colectare selectivă autohton în rândul unui eșantion de 1000 de persoane din mediul urban digitalizat, cu vârste cuprinse între 15 și 65 de ani, 69% dintre respondenți declară că reciclează cel puțin o dată pe săptămână. Dintre aceștia, 28% declară că reciclează zilnic.

În acest context, pentru a încuraja și a susține comportamentul consumatorilor de a proteja mediul, Kaufland România își extinde infrastructura de reciclare a produselor de îngrijire personală și a locuinței (plasticul de tip PET, HDPE și LDPE) în toate cele 152 de magazine din România și cele 7 din Republica Moldova. Broscuța, investiția de 100.000 de euro, va avea un impact major asupra mediului înconjurător.

“Ultimii doi ani ne-au demonstrat că românii reciclează, dacă au la îndemână infrastructura necesară. Fără participarea consumatorilor nu există suficiente materiale pentru a face trecerea către economia circulară. În 2021, aparatele de colectare au înghiţit 13 milioane de ambalaje de la două milioane de consumatori”, a declarat Valer Hancaș, Director Comunicare & Corporate Affairs Kaufland România.

Kaufland România deține de 4 ani titlul de cea mai sustenabilă companie din România. Începând cu 2016, a lansat prima stație de încărcare pentru mașinile electrice din România, continuând cu primul magazin organizat după o strategie anti-plastic, au urmat eliminarea produselor de plastic de unică folosință din magazine, chiar cu 2 ani înainte ca legislația să oblige acest lucru, colecții de haine din pet reciclat, magazine verzi, gradini urbane, și susținerea a sute de proiecte de mediu. În ultimii doi ani, prin sistemul de reciclare Kaufland disponibil în România, au fost colectate peste 300.000 de recipiente reciclabile.  

Obiectivul companiei este de a deveni cea mai accesibilă și comodă destinație pentru reciclare și de a recompensa comportamentul responsabil. Astfel, la fiecare trei recipiente ale produselor de îngrijire personală și de locuință aduse la instalația sub formă de broscuță din magazine, clienții vor primi câte un cupon cu reduceri de până la 50% la produsele aflate în campania lunii respective.

Ulterior, ambalajele de produse de igienă și curățenie sunt sortate și reciclate cu ajutorul celor două firme specializate partenere – Green PC Ambalaje și FEPRA. Procesul amplu constă în trei etape:

  1. sortarea materialelor la stația automată;
  2. pregătirea pentru reciclare;
  3. reciclarea propriu-zisă, prin termoformare.

De asemenea, rezultatele studiului relevă că 56% dintre respondenți apreciază companiile care susțin programele de protejare a mediului înconjurător, Kaufland România fiind pe primul loc în rândul magazinelor cu preocupări pentru mediu, 49% dintre respondenți clasându-l drept cel mai cunoscut supermarket pentru implicarea în acțiuni de reciclare.

Strategia pentru mediu REset Plastic

Proiectul Kaufland România este parte din inițiativa REset Plastic, strategia integrată dezvoltată la nivel internațional a grupului Schwarz privind plasticul. Abordarea holistică cuprinde de la evitare, design, reciclare și înlăturare până la inovare și informare. Astfel va fi redusă utilizarea plasticului iar circuitele vor fi închise. Mai multe informații pot fi accesate pe: www.kaufland.ro/resetplastic.

Până în 2025, Kaufland își propune limitarea consumului de plastic cu 20%, iar 100% din ambalajele produselor marcă proprie să fie realizate din materiale care permit un nivel maxim de reciclabilitate.

Share this article
Prev Post

Comisia Europeană a aprobat o schemă românească de 100 mil. euro pentru regenerarea pădurilor

Next Post

Bucureștenii vor putea valida direct cu cardul bancar titlurile de călătorie în toate mijloacele de transport în comun

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Read next