Lidl România se implică din nou alături de clienții săi în combaterea risipei alimentare și în acțiuni de sprijinire a comunităților defavorizate și organizează o nouă colectă de alimente în 212 magazine din 90 de localități, în parteneriat cu rețeaua Băncilor pentru Alimente din România.
Clienții Lidl pot dona astfel produse alimentare neperisabile în cutiile special amenajate la ieșirile din magazin, sprijinind astfel bătrâni, copii, adulți în prag de sărăcie sau persoane cu dizabilități aflați în grija ONG-urilor partenere ale rețelei. Alimentele donate vor fi distribuite prin intermediul tuturor celor 9 Bănci Regionale pentru Alimente din București, Cluj-Napoca, Roman, Brașov, Oradea, Timișoara, Constanța, Craiova și Galați.
Produsele care pot fi donate sunt semnalizate la raft în magazinele Lidl participante și fac parte din categorii neperisabile, care nu necesită o temperatură specială de păstrare. Lista completă a magazinelor participante la cea de-a șaptea colectă de alimente poate fi consultată aici.
Într-un context în care o treime din produsele alimentare sfârșesc în fiecare an la groapa de gunoi, iar 1 din 3 români sunt în pericol de sărăcie sau excluziune socială, colectele de alimente reprezintă o soluție sustenabilă, cu acțiune imediată, concretă și eficientă prin care persoanele vulnerabile pot beneficia de hrană. Alimentele care ajung deșeu înseamnă o pierdere de bani și resurse, începând de la teren, energie, materie primă și apă pentru producerea acestora până la combustibili pentru transport, iar toate acestea au un impact direct și asupra mediului.
Campania de colectare organizată în perioada 1-31 decembrie este a 7-a acțiune de acest tip desfășurată de Lidl România și Rețeaua Băncilor pentru Alimente, clienții Lidl donând în ultimii 4 ani peste 141 de tone de alimente, care au ajuns la peste 35.000 de beneficiari, de la peste 200 de ONG-uri care sprijină persoane din comunități vulnerabile.
În calitate de partener fondator, Lidl România a susținut extinderea rețelei Băncilor pentru Alimente. Încă de la deschiderea primei Bănci, Lidl a investit peste 6.000.000 lei în dezvoltarea rețelei de Bănci pentru Alimente din România și a donat către aceasta peste 1050 de tone de produse alimentare.