Companii responsabile față de mediu și oameni

Londra este de astăzi un oraș foarte scump pentru mașinile poluante

Dacă conduceți o mașină mai veche și poluantă oriunde în Londra, începând de marți va trebui să plătiți o taxă de 12,50 lire sterline pe zi, relatează CNN.

În 2019, capitala Marii Britanii a devenit primul oraș din lume care a introdus o zonă permanentă cu emisii ultra-scăzute (ULEZ), în interiorul căreia mașinile și alte vehicule trebuie să respecte standarde stricte de emisii sau să plătească o taxă.

Acest lucru a urmat implementării tarifării rutiere în 2003, cu scopul de a reduce congestionarea traficului în centrul Londrei. ULEZ a fost extinsă în 2021, iar de astăzi este extinsă din nou, de data aceasta pentru a acoperi cartierele și suburbiile exterioare ale orașului. Taxa se aplică 24 de ore din 24 și 7 zile din 7 pentru mașinile pe benzină, în general înmatriculate pentru prima dată înainte de 2006, și pentru mașinile diesel înmatriculate înainte de octombrie 2015.

„Există în continuare mult prea multă poluare atmosferică toxică care dăunează permanent sănătății tinerilor londonezi și duce la mii de decese premature în fiecare an”, a declarat primarul Londrei, Sadiq Khan, în noiembrie, când a anunțat noile măsuri. „Extinderea ULEZ la nivelul întregii Londre va însemna că încă 5 milioane de oameni vor putea respira un aer mai curat și vor avea o viață mai sănătoasă.”

De asemenea, în Stockholm există o tarifare rutieră pentru a face față congestiilor, din 2007, iar în Singapore încă din 1975.

În New York, guvernatoarea Kathy Hochul a declarat în iunie că orașul a fost autorizat să înceapă să taxeze șoferii care intră în centrul Manhattanului. Acest lucru înseamnă că New York ar putea deveni primul oraș din SUA cu o taxă de congestionare a traficului din primăvara anului viitor, după mai bine de jumătate de secol de încercări. Propunerile variază de la taxarea vehiculelor cu 9 până la 23 de dolari în orele de vârf.

Însă planul se confruntă deja cu o contestație legală. În iulie, New Jersey a intentat un proces împotriva Departamentului de Transport al SUA, care a dat aprobarea finală pentru sistemul de taxare a congestiei din New York.

Extinderea ULEZ în Londra a fost, de asemenea, controversată. Măsura a supraviețuit unei contestații juridice depuse de autoritățile locale din patru zone periferice ale Londrei și dintr-un comitat limitrof orașului.

Opoziția față de această extindere a dominat alegerile din iulie pentru un nou membru al parlamentului pentru Uxbridge, o regiune situată la marginea vestică a Londrei. Partidul Laburist al lui Khan a pierdut la limită competiția pentru locul deținut anterior de fostul premier conservator Boris Johnson.

La începutul lunii august, Khan a extins un program de casare pentru a oferi subvenții de până la 2.000 de lire sterline fiecărui londonez care are o mașină sau o motocicletă care nu respectă standardele ULEZ.

Foto credit: Matt Brown, Flickr

Share this article
Prev Post

14 startupuri greentech cu soluții inovative de sustenabilitate și circularitate vor participa la AmCham Sustainability Competition 2023

Next Post

Deloitte, o nouă inițiativă revoluționară cu Google Cloud pentru a accelera adoptarea de soluții de sustenabilitate

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Read next