La jumătatea lunii iunie, Procter&Gamble, un mare producător de produse de consum, a devenit cea mai recentă companie, alături de Google, Meta, Microsoft și PepsiCo, care s-a angajat să utilizeze apa în mod pozitiv, până în 2030, informează GreenBiz.
La fel ca angajamentele anunțate anterior de celelalte companii, obiectivul P&G va fi măsurat strict pe baza unor considerente volumetrice, adică pe baza cantității de apă pe care operațiunile și produsele sale o consumă din anumite bazine hidrografice. Compania în valoare de 76 de miliarde de dolari, care se află în spatele unor mărci care variază de la Bounty și Head & Shoulders la Pampers și Tide, se bazează pe angajamentele existente de conservare și reducere a consumului de apă, și pe două noi angajamente de refacere a apei.
Unul dintre obiective se axează pe „refacerea” apei consumate în timpul fabricării produselor P&G. Acest obiectiv de refacere funcționează în concordanță cu două angajamente existente: creșterea eficienței apei cu 35% pe unitate de producție față de un nivel de referință din 2010 și obținerea a 5 miliarde de litri de apă din surse circulare, cum ar fi sistemele de reciclare a apelor uzate din instalațiile sale. În anul fiscal 2021, compania a utilizat 69 de milioane de metri cubi de apă în producție, ceea ce reprezintă o îmbunătățire a eficienței cu 25 de procente pe unitate de producție față de 2010. Compania, care are sediul în Cincinnati și susține operațiuni globale extinse, a reutilizat 3,1 miliarde de litri de apă reciclată în acest interval de timp.
Pentru a-și atinge obiectivele, P&G investește într-o serie de proiecte în 18 regiuni cu probleme de apă. În Statele Unite, P&G a declarat că va sprijini șase noi proiecte de restaurare în bazinul râului Bear River din Utah și Idaho, pe lângă cele opt programe pe care le finanțează deja în bazinul râului Sacramento din California și în cadrul Colorado River Indian Tribes System Conservation Project din Arizona. Proiectele ar putea include sisteme de gestionare a inundațiilor, reaprovizionarea apelor subterane, modernizarea irigațiilor, refacerea câmpiilor inundabile, a pădurilor sau a habitatelor.
Virginie Helias, P&G Chief Sustainability Officer , a subliniat faptul că designul produselor și inovațiile chimice, precum și investițiile în eficiența și gestionarea apei la nivel operațional sunt elementele centrale ale strategiei globale de gestionare a apei. De exemplu, mărcile Pantene și Rejoice creează un balsam fără clătire care reduce cantitatea de apă utilizată. Un alt produs, nou pe piață, Dawn, utilizează spumă activată prin pulverizare, care economisește aproximativ 50% din apa utilizată de detergentul de vase tradițional, deoarece nu are nevoie de apă pentru a crea spuma, potrivit P&G. Numeroase alte proiecte sunt susținute de mărcile sale de rufe, vase și produse de îngrijire personală.
P&G depune eforturi pentru a stimula alte inovații prin intermediul Coaliției 50 Liter Home, o alianță organizată de 2030 Water Resource Group, Forumul Economic Mondial și World Business Council for Sustainable Development. Misiunea sprijină dezvoltarea de produse care reduc substanțial consumul de apă caldă pentru sarcini casnice de bază, cum ar fi spălatul rufelor sau făcutul unui duș, iar printre co-fondatorii acesteia se numără Electrolux, Engie, Grundfos, IKEA, Kohler, P&G și Suez.
Will Sarni, fondator și director executiv al companiei de consultanță în domeniul strategiei apei Water Foundry, a lăudat, de asemenea, decizia P&G de a privi dincolo de propria amprentă de apă, dar a provocat atât P&G cât și restul companiilor să privească dincolo de considerațiile strict volumetrice. „Companiile devin din ce în ce mai obsedate de economisirea unui litru de apă și ignoră sau nu înțeleg că valoarea unei corporații în rezolvarea crizei apei este mai mult decât atât”, a spus el.