Companii responsabile față de mediu și oameni

Progrese PepsiCo în atingerea obiectivelor pep+ și rezultate raportate în România, în noul Raport ESG al companiei

PepsiCo, unul dintre liderii industriei de produse alimentare și băuturi, a publicat astăzi Raportul de mediu, social și guvernanță (ESG) pentru anul 2022, prezentând primul an complet de raportare de la lansarea PepsiCo Positive (pep+) în 2021. Pep+ este un program de transformare end-to-end, care cuprinde fiecare aspect al activității PepsiCo – de la modul în care sunt cultivate ingredientele, la modul în care este fabricat, transportat și vândut portofoliul său reprezentativ de produse, până la opțiunile oferite consumatorilor. Pep+ este cadrul prin care sunt ghidate toate acțiunile de stabilire și atingere a obiectivelor ESG.

În 2022, compania a raportat progrese semnificative în ceea ce privește obiectivele sale în materie de nutriție, agricultură, social (oameni și comunități), eficiența utilizării apei și accesul la apă sigură. PepsiCo continuă să lucreze pentru reducerea emisiilor climatice și a utilizării plasticului virgin.

Câteva dintre rezultatele raportate de PepsiCo raportate la nivel global:

  • Pentru al doilea an, 75% din volumul portofoliului de alimente convenabile nu a depășit 1,1 grame de grăsimi saturate la 100 de calorii

PepsiCo a atins inițial acest obiectiv în 2021, cu patru ani înainte de termen.

  • Reducerea în continuare a zaharurilor adăugate și a sodiului în portofoliul său de produse în 2022

PepsiCo are 56% din volumul portofoliului său de băuturi care conțin mai puțin de 100 de calorii din zaharuri adăugate pe porție de 12 uncii, față de 53% în 2021.

PepsiCo are acum 68% din volumul portofoliului său de produse alimentare convenabile la sau sub 1,3 miligrame de sodiu pe calorie, în creștere de la 66% în 2021.

  • Dublarea amprentei agriculturii regenerative în 2022, ajungând la mai mult de 900.000 de acri (364.140 hectare) la nivel global

PepsiCo a ajutat fermierii să devină mai rezilienți și a redus emisiile de carbon din agricultură cu peste 330.000 de tone metrice – echivalentul scoaterii din circulație a peste 73.000 de mașini timp de un an.

  • Îmbunătățirea cu 22% a eficienței utilizării apei în operațiuni începând cu 2015 în zonele cu risc ridicat de apă

PepsiCo se apropie acum de obiectivul său pentru 2025, de 25%.

  • Asigurarea accesului la apă sigură pentru încă 12 milioane de persoane în 2022

Din 2006, PepsiCo a oferit acces la apă sigură la peste 80 de milioane de persoane.

În România, PepsiCo a raportat următoarele rezultate:

  • Atingerea unei rate de reciclare de 100%: Fabricile PepsiCo au atins o etapă importantă prin atingerea unei rate de reciclare de 100%.
  • Investiții în linii de producție eficiente din punct de vedere energetic: PepsiCo România a făcut investiții substanțiale în noi linii de producție. Aceste linii avansate au redus consumul de utilități pe unitate produsă cu peste 15%, sporind și mai mult eficiența energetică.
  • Proces inovator pentru reducerea consumului de energie în procesul de producție:  Compania a modificat compoziția preformelor rPET (PET reciclat) utilizate pentru sticlele PET. Această inovație a permis reducerea consumului de energie electrică în procesul de suflare cu până la 20%, contribuind semnificativ la obiectivele de sustenabilitate.
  • Proiecte de conservare a resurselor: PepsiCo România a desfășurat mai multe proiecte de conservare a resurselor, ceea ce a dus la o reducere cu 5% a consumului de apă, electricitate și gaz. Aceste proiecte includ modernizarea turnurilor de răcire, managementul transportoarelor, boosterele compresoarelor și adoptarea de soluții de iluminat cu LED.
  • Mașini hibride pentru reducerea emisiilor: introducerea de mașini hibride în parcul auto (80% din parcul auto este hibrid) a dus la o reducere de 1.000 de tone de CO2 pe an.
  • Instalarea de panouri solare: PepsiCo România instalează cu succes panouri solare în toate locațiile deținute. Această inițiativă va furniza o cantitate semnificativă de energie curată de 1,2MWh, reducând amprenta de carbon și promovând sursele de energie regenerabilă.

Comentând rezultatele, Jim Andrew, director general pentru dezvoltare durabilă PepsiCo, a declarat: „Decuplarea creșterii afacerii noastre de utilizarea resurselor va fi întotdeauna dificilă, dar atingerea obiectivelor noastre pe termen lung este esențială și învățăm rapid cum și unde trebuie să ne adaptăm. Am emis obligațiuni verzi în valoare de 2,25 miliarde de dolari din 2019 și am făcut – și vom continua să facem – investiții substanțiale în direcția unor părți esențiale ale agendei noastre pep+, inclusiv pentru atingerea țintei de Net Zero și pentru a reduce utilizarea materialelor plastice virgine. De asemenea, vom lucra cu perseverență pentru a elimina barierele din calea progresului, multe dintre acestea fiind de ordin normativ. Provocările legate de abordarea problemelor sistemice sunt uriașe și va fi nevoie de o abordare care implică mai multe părți interesate pentru a ajunge acolo unde ne dorim cu toții să fim.”

Perspectiva lui Ramon Laguarta, Președinte și CEO PepsiCo, și a lui Jim Andrew despre progresul către obiectivele PepsiCo privind planeta și oamenii, precum și urgența acțiunii colective pentru a aborda schimbările sistemice este oferită într-un mesaj video.

Accesează Raportul de mediu, social și guvernanță (ESG) pentru anul 2022.

Accesează programul PepsiCo Positive (pep+).

Accesează comunicatul integral pe site-ul PepsiCo Romania

Share this article
Prev Post

Aparatele de aer condiționat alimentează criza climatică. Cum ne poate ajuta natura (Interviu UNEP)

Next Post

Samsung Electronics a lansat ediția 2023 a Raportului său de sustenabilitate

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Read next