Companii responsabile față de mediu și oameni

Proiectul „Străzi îngrijite” finanțat de McDonald’s UK, câștigător al premiului I Global Good Awards la categoria „Cea mai bună campanie a anului”

Global Good Awards, una dintre ele mai prestigioase competiții internaționale care oferă recunoaștere inițiativelor sociale și de mediu ale organizațiilor private, a anunțat recent câștigătorii premiilor ediției din acest an. Inițiativa „Străzi îngrijite” dezvoltată de Hubbub, Ellipsis Earth și susținută de McDonald’s UK a fost desemnată „Cea mai bună campanie a anului”.

Proiectul utilizează drone, camere fixe, mobile și inteligența artificială pentru a identifica și cartografia „punctele fierbinți”, cantitatea și tipurile de deșeuri aruncate în spațiile urbane din orașul Dorset.

Campania „Străzi îngrijite” (The Neat Streets) a folosit aceste informații în intervenții comunitare, una dintre acestea constând în amplasarea de coșuri de gunoi care luminează în întuneric: „ne-am propus să schimbăm comportamentele de aruncare a gunoiului printr-o campanie țintită care a inclus o serie de inovații interesante în materie de coșuri de gunoi: viniluri care strălucesc în întuneric pentru a le reaminti petrecăreților nocturni unde să arunce gunoiul (…) și primul coș de gunoi disco din lume care se aprinde și oferă la schimb o melodie atunci când este folosit!”

Abordarea, dezvoltată de start-up-ul tehnologic Ellipsis Earth, a fost pilotată vara trecută în orașul italian Sorrento, cu un impact uriaș: gunoiul menajer a fost redus cu 45% și deșeurile de mucuri de țigară cu 69%. 

Share this article
Prev Post

Orașul croat Pula câștigă primul premiu la nivel mondial ca oraș al sustenabilității „prieten al mării”

Next Post

Transportul public din Oslo va fi complet electric în 2023. Orașul își propune să fie complet lipsit de emisii până în 2030

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Read next