Kantar, lider mondial în analize de marketing, a publicat a 3-a ediție a Indexului sectorial al sustenabilității – Sustainability Sector Index 2023.
Având la bază interviuri realizate în 42 de sectoare comerciale din 33 de țări, printre care și România (cu 1000 de respondenți), studiul Kantar surprinde așteptările și alegerile consumatorilor în raport cu acțiunile societale ale companiilor.
Consumatorii sunt din ce în ce mai conștienți de impactul social și de mediu al alegerilor lor și se așteaptă ca mărcile să le împărtășească valorile și să acționeze în mod responsabil, iar companiile trebuie să-și alinieze acțiunile la această schimbare de mentalitate și comportament al consumatorilor, se arată în raport.
În România, 4 din 10 respondenți (40%) sunt de părere că brandurile sunt datoare să acţioneze pentru protecţia mediului, iar 26% pentru a rezolva problemele sociale.
Românii sunt neîncrezători în acţiunile de sustenabilitate ale companiilor, doar 22% dintre cei care locuiesc în mediul urban considerând că brandurile iau măsuri relevante pentru a răspunde problemelor de mediu și doar 15% susţinând că brandurile iau măsuri pentru a rezolva problemele sociale.
48% dintre românii intervievați s-au arătat sceptici vizavi de responsabilitatea socială reală a companiilor, acuzând informații false sau înșelătoare cu privire la acțiunile CSR întreprinse de mărci.
Românii apreciază însă și sunt dispuși să recompenseze anumite mărci pentru efortul și acțiunile lor de a proteja mediul și oamenii, precum Kaufland, Banca Transilvania și Samsung.
Rezultatele pentru România ale studiului Sustainable Sector Index, ediția 2023 vor fi prezentate în cadrul unui webinar, pe 8 noiembrie, de la ora 10.
Detalii AICI.