Companii responsabile față de mediu și oameni

Servicii Publice SA Tulcea și Primăria Municipiului Tulcea lansează campania de responsabilizare comunitară față de mediu „Tulcea colectează separat pentru un viitor sustenabil”

Operatorul de salubritate Servicii Publice S.A. Tulcea și Primăria Municipiului Tulcea dau startul unei ample campanii de informare și conștientizare în rândul populației din orașul Tulcea privind colectarea separată a deșeurilor.

Aceasta este implementată cu sprijinul Asociației CSR Nest și face parte din platforma Azi pentru Mâine, finanțată de Fundația Coca-Cola, care acționează pe două direcții: educare și conștientizare privind adoptarea unui comportament responsabil față de mediul înconjurător, prin practicarea colectării separate a deșeurilor și facilitarea accesului la infrastructură de colectare separată a deșeurilor.

Derulată în perioada octombrie – decembrie 2022 sub numele „Tulcea colectează separat pentru un viitor sustenabil”, campania își propune să ajungă la toți cei aprox. 72.000 de locuitori ai orașului printr-o abordare integrată și personalizată, de tip multi-canal. Campania pune accent pe fiecare cetățean al orașului Tulcea, transformându-l dintr-un membru pasiv al comunității într-un activist responsabil comunitar. Astfel, campania este construită în jurul unor îndemnuri simple adresate tulcenilor de a colecta separat deșeurile pe care le generează și de a deveni astfel parteneri proactivi ai operatorului de salubritate local, cu scopul comun de avea un oraș mai curat.

„Studii recente realizate la nivel național dar și realitatea cotidiană arată că la ora actuală există încă o reticență a autorităților locale cu privire la dezvoltarea și implementarea de campanii de informare și conștientizare privind importanța colectării separate a deșeurilor în rândul populației. În aceste condiții, demersul operatorului de salubritate Servicii Publice Tulcea SA și al Primăriei Municipiului Tulcea de a iniția o astfel de campanie multi-canal care adresează toate categoriile de vârstă ale populației din acest oraș, este cu atât mai relevantă. În plus, faptul că Tulcea beneficiază de o bună infrastructură pentru colectarea separată a deșeurilor creează premisele ca această campanie de informare și conștientizare să își regăsească impactul pozitiv inclusiv în cantitățile colectate separat în acest oraș”, spune Anda Sebesi, Director de Comunicare al Asociației CSR Nest.

În prezent, Servicii Publice SA Tulcea dispune de o infrastructură formată din 115 puncte de colectare, 137 iglu-uri pentru plastic, 82 de iglu-uri pentru hârtie și 65 de iglu-uri pentru sticlă. Acestea sunt conectate cu asociațiile de proprietari (18 asociații – 1.078 scări de bloc și 24.138 apartamente ). Pentru locuitorii de la case, se asigură saci pentru colectarea selectivă, iar deșeurile astfel colectate se ridică o dată pe lună.

În acest context, o serie de materiale informative personalizate privind colectarea separată a deșeurilor (afișe, pliante) vor fi distribuite în cartierele de case și de blocuri, precum și în instituțiile subordonate Primăriei Municipiului Tulcea, în lăcașurile de cult, în gară, autogară și portul turistic al orașului. În plus, în stațiile de transport în comun vor fi amplasate panotaje cu mesaje legate de colectarea separată a deșeurilor, iar în parcuri vor fi montate plăcuțe care îi îndeamnă pe posesorii de animale de companie să păstreze spațiile verzi curate. Campania va fi susținută de un spot radio precum și de o serie de comunicări în social media și pe website-ul operatorului de salubritate Servicii Publice Tulcea S.A.

„Colectarea separată este un act de responsabilitate individuală, cu un impact pozitiv asupra întregii comunități. Deșeurile colectate separat înseamnă costuri mai reduse și, mai ales, responsabilitate față de mediul înconjurător și față de generațiile viitoare. Acestă campanie se adresează nouă, tuturor tulcenilor. Trebuie să conștientizăm, să învățăm, astfel încât, într-un final, să ne formăm deprinderi pentru a colecta și gestiona corect deșeurile, pe care tot noi le producem. Este o soluție la îndemâna oricui, presupune un efort minim și va deveni parte din viața noastră. Cu cât mai repede, cu atât mai bine! Da, dacă suntem uniți, vom face fapte mari, iar unul dintre cele mai importante este să colectăm separat pentru un oraș civilizat și pentru viitorul copiilor noștri!”, spune Ștefan Ilie, Primarul Municipiului Tulcea.

„Prin campania Tulcea colectează separat pentru un viitor sustenabil ne-am propus să întârim și mai mult poziționarea noastră față de cetățenii din orașul Tulcea, de partener de încredere al acestora. Managementul deșeurilor este un proces care nu se poate derula în mod eficient și optim decât dacă toți factorii implicați conlucrează. Ca atare, doar împreună cu cetățenii, noi, Servicii Publice Tulcea SA putem să oferim servicii care să satisfacă într-o măsură cât mai mare nevoile acestora de salubrizare. De aceea, campania își propune să ne aducă pe toți laolaltă astfel încât orașul nostru să fie cât mai curat și să poată fi un exemplu de bună practică la nivel național”, spune Valeriu Holoștencu, Director General al Servicii Publice SA Tulcea.

Despre S.C. Servicii Publice S.A.

Societatea pe acțiuni Servicii Publice (societate cu capital integral de stat) s-a înființat pe 23 octombrie 2007, prin reorganizarea  Direcției Servicii Publice, direcție cu personalitate juridică aflată în subordinea Consiliului Local Tulcea. Reorganizarea s-a efectuat în baza HCL nr. 195/2007. Pentru mai multe informații, accesați www.serviciipublicetulcea.ro.

Despre Asociația CSR Nest

Asociația CSR Nest a fost înființată în 2010, cu misiunea de a promova responsabilitatea socială în rândul societăţii civile şi al companiilor și comportamentul responsabil față de mediu. Totodată Asociația este implicată într-o serie de demersuri privind dezvoltarea comunitară și organizațională, cu scopul de a crea comunități sustenabile și a contribui la progresul societății civile la nivel național. Pentru mai multe informații, accesați www.csrnest.ro.

Share this article
Prev Post

Hotel Hyundai: primul bed-and-breakfast din lume alimentat de mașini electrice oferă eco-sejururi gratuite într-o zonă rurală din Anglia

Next Post

ReClothing: o nouă ediție a târgului de toamnă, cu 700 kg. de haine donate de clujeni

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Read next