Companii responsabile față de mediu și oameni

Studiu Nespresso despre impactul asupra mediului prin calcularea amprentei de carbon al unei cești de cafea în lanțul de business

Nespresso a publicat recent un studiu detaliat de Analiză a Ciclului de Viață (LCA), realizat de Quantis, care oferă o imagine de ansamblu cuprinzătoare a impactului de mediu al producției și consumului de cafea.

Principalele concluzii ale studiului

Studiul evidențiază distribuția amprentei de carbon în lanțul de producție al cafelei:

  • 48% provine din aprovizionarea cu cafea verde
  • 34% din etapa de preparare a cafelei acasă
  • 9% din capsulele de aluminiu
  • Sub 1% din ciclul final de viață al capsulei

Inițiative sustenabile

Nespresso a implementat deja mai multe strategii pentru reducerea impactului de mediu:

Programul AAA Sustainable Quality – în parteneriat cu Rainforest Alliance, compania colaborează cu peste 150.000 de fermieri pentru a promova o agricultură durabilă și inovatoare.

Reciclare și circularitate – în România, Nespresso a introdus în 2018 o infrastructură proprie de colectare și reciclare a capsulelor de cafea, permițând reciclarea integrală a acestora.

Performanță ecologică -potrivit studiului, o ceașcă de cafea lungo preparată cu sistemul Nespresso Original are o amprentă de carbon similară cafelei filtru și Eeste cu 24% mai puțin poluantă decât o cafea preparată la o mașină complet automată.

Obiective de viitor

Compania și-a stabilit ținte ambițioase:

  • reducerea emisiilor de carbon cu 50% până în 2030
  • atingerea obiectivului Net Zero în 2050

Lidia Chiraches, Marketing Manager Nestlé Nespresso România, a subliniat importanța sustenabilității: „Sustenabilitatea are un rol esențial în strategia companiei. Avem grijă de comunități, mediu și circularitate, cu aceeași dăruire și pasiune pe care le regăsim în fiecare ceașcă de cafea Nespresso.”

Recunoaștere

În 2022, Nespresso a obținut certificarea B Corp, alăturându-se celor aproximativ 9.000 de companii care îndeplinesc standarde înalte de responsabilitate socială și transparență.

În România, Nestlé s-a implicat și în inițiative ecologice și de responsabilitate socială. În ultimii 4 ani compania a plantat 110.000 de copaci, care vor contribui la atingerea obiectivului de net zero emisii de carbon până în 2050.

Foto: Lidia Chiraches, Marketing Manager Nestlé Nespresso România

Share this article
Prev Post

Poluarea atmosferică în Europa: o provocare continuă pentru sănătate și mediu

Next Post

Bankwatch România caută Coordonator Campanie Hidrocentrale

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Read next